Już teraz Ionity oferuje największą w Europie sieć stacji ładowania o wysokiej mocy przeznaczoną dla większości aut elektrycznych. Obecnie spółka joint venture realizuje plan dalszej ekspansji – do 2025 r. liczba stacji ładowania Ionity wzrośnie z aktualnych 400 (w tym dwóch już czynnych w Polsce, przy autostradzie A1) do ponad 1000. W sumie będzie w nich około 7000 punktów ładowania dla każdego samochodu, co oznacza wzrost o 5,5 tysiąca punktów.
Sieć Ionity wykorzystuje europejski standard ładowania Combined Charging System (CCS), a także technikę 800 V, która pozwala „uwolnić” pełen potencjał ładowania. – Widzimy wyraźny rozwój elektromobilności i związanej z nią infrastruktury szybkiego ładowania. Zakładamy, że 50 proc. samochodów dostarczanych na całym świecie w 2025 r. będzie miało napęd częściowo lub w pełni elektryczny. Do końca dekady ma być to już ponad 80 proc. – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.
Udziałowcami Ionity są: BMW Group, Mercedes-Benz AG, Ford Motor Company, Hyundai Motors wraz z firmą Kia oraz Volkswagen Group z Audi i Porsche. Wkrótce dołączy do nich także spółka inwestycyjna Blackrock.
Większa sieć, znacznie większa wygoda
W przyszłości stacje ładowania Ionity będą lokalizowane nie tylko wzdłuż europejskich autostrad, ale także w pobliżu dużych miast i przy ruchliwych drogach krajowych. Każda z nich zaoferuje od 6 do 12 punktów ładowania. Ponadto plany rozwojowe zakładają uzupełnienie o dodatkowe punkty istniejących lokalizacji o wysokim zapotrzebowaniu na ładowanie.
Ionity planuje też znaczące zwiększenie wygody i poszerzenie palety usług w ramach flagowej koncepcji Oasis. W tym celu firma zamierza pozyskać więcej gruntów pod parki ładowania oraz wprowadzić własne usługi cateringowe i sklepy.