Absolutną nowością w gamie będzie wersja RX 500h, w której połączono mocny, turbodoładowany silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i nowym napędem na cztery koła DIRECT4.
Lexus RX to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Od 1998 roku do klientów trafiło ponad 3,5 mln egzemplarzy tego modelu, a kolejne generacje RX-a były przyjmowane z generacji na generację lepiej.
Auto zbudowano na nowej platformie
Nowy Lexus RX został zbudowany na nowej, sztywnej platformie GA-K. W porównaniu z poprzednikiem auto ma o 6 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu wnętrze jest bardziej komfortowe, a bagażnik ma większą pojemność. Auto jest też nieco szersze, a także niższe od dotychczasowego modelu – tym samym sylwetka ma nowe proporcje. Elementem, który zwraca największą uwagę, jest przód auta. Grill o charakterystycznych dla Lexusa kształtach został zastąpiony trójwymiarowym, futurystycznym designem przedniego pasa, który nawiązuje do modelu RZ, pierwszego zbudowanego od podstaw auta elektrycznego marki.
Nowy Lexus RX ma bogate wyposażenie. W podsawowej konfguracji znajdują się trzystrefowa klimatyzacja, duży, 14-calowy ekran systemu multimediów, asystent głosowy Lexus Concierge, a także pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3. Samochód będzie oferowany także z układem Safe Exit Assist, który we współpracy z elektronicznymi klamkami zapobiega otwarciu drzwi w razie ryzyka zderzenia.
Napęd jakiego w Lexusie jeszcze nie było
Nowy RX w Polsce będzie dostępny w trzech zelektryfikowanych wariantach. RX 350h to dobrze znana klasyczna hybryda o łącznej mocy 245 KM. RX 450h+ ma napęd hybrydowy typu plug-in z baterią o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc układu wynosi 306 KM, a prognozowany zasięg w bezemisyjnym trybie elektrycznym to około 65 km.
Przełomem jest wersja RX 500h. To pierwszy w historii marki układ, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach. Lexus RX 500h ma 371 KM mocy, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa poniżej 6 sekund. Wersja RX 500h jest wyposażona w nowy napęd na cztery koła DIRECT4, korzystający z układu e-Axle. Rozwiązanie stworzono z myślą o autach elektrycznych. System działa precyzyjniej od tradycyjnych, mechanicznych napędów, a jego kompaktowe rozmiary pozwoliły zachować dużą przestronność kabiny i bagażnika.
Nowy Lexus RX zostanie zaprezentowany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wtedy też rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale 2023 roku.
Czytaj też:
Lexus Electrified Sport w przeddzień debiutu. Wiadomo, kiedy ta maszyna pojedzie
Nowy Lexus RX 500h