Wodór będzie zasilał tę nową dużą ciężarówkę. TIR nie będzie emitował CO2

Wodór będzie zasilał tę nową dużą ciężarówkę. TIR nie będzie emitował CO2

Tankowanie wodoru, zdjęcie ilustracyjne
Tankowanie wodoru, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Unsplash / Possessed Photography
Dużego TIR-a ze spalinowym silnikiem na wodór zbudują Toyota i jej partnerzy: Isuzu, Denso i Hino. Nowa ciężarówka nie będzie emitowała CO2.

Toyota razem z Isuzu, Denso, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek. Partnerzy przewidują, że spalinowe silniki na wodór do ciężkiego transportu drogowego będą stanowiły jeden z lepszych sposobów na osiągnięcie neutralności węglowej w transporcie.

Im więcej aut na wodór, tym czyściej

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu i Hino, która zajmuje się popularyzacją w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów.

Toyota rozpoczęła prace nad silnikami wodorowymi od testowania ich w wyścigowej Corolli, której udział w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series wykorzystuje do doskonalenia technologii wodorowego silnika spalinowego. Jednocześnie producent pozyskuje do współpracy kolejnych partnerów specjalizujących się w technologiach wodorowych oraz w produkcji i transporcie wodoru.

Współpraca ruszyła pełną parą

Cztery zaangażowane firmy są zdania, że spalinowe silniki wodorowe stanowią jedno z praktycznych rozwiązań, dlatego postanowiły połączyć swój potencjał i know-how, aby wspólnie skomercjalizować tę technologię w dużych ciężarówkach.

Warto dodać, że Toyota razem z Isuzu i Hino pracują nad niskopodłogowym autobusem miejskim z elektrycznym napędem wodorowym, opartym na ogniwach paliwowych. Jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku. Te trzy firmy zajmują się także komercjalizacją systemu automatycznego generowania map HD w samochodach dostawczych oraz wspólnie zaangażowały się w budowę w prefekturze Fukushima wodorowego miasta przyszłości, którego funkcjonowanie będzie oparte na technologiach wodorowych i wodorze produkowanym w tym regionie.

Czytaj też:
Motoryzacyjny gigant dołącza do ekologicznej inicjatywy Banku Gospodarstwa Krajowego

Źródło: TME