C 43 4Matic generuje moc 300 kW (408 KM), a w określonych sytuacjach krótkotrwale do dyspozycji jest jeszcze dodatkowe 10 kW (14 KM) z alternatora zespolonego z rozrusznikiem. C 43 4Matic z nadwoziami Limuzyna i Kombi startuje w cenniku od 354 500 zł.
Czterocylindrowy silnik AMG wewnętrznie oznaczony jako M139l (l dla montażu wzdłużnego) jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką z turbodoładowaniem realizowanym za pomocą elektrycznej turbosprężarki. System wywodzi się bezpośrednio z technologii, którą od wielu lat z powodzeniem stosuje zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.
Innowacyjne doładowanie
Nowa forma turbodoładowania gwarantuje błyskawiczne reakcje w całym zakresie obrotów, co prowadzi do bardziej dynamicznych wrażeń z jazdy. Z wałkiem turbosprężarki, pomiędzy kołem turbiny po stronie wydechu, a kołem kompresji po stronie dolotu, zintegrowano tu mały silnik elektryczny (około 4 cm). Elektronicznie sterowana jednostka bezpośrednio napędza wałek turbosprężarki, a tym samym rozpędza koło kompresji, jeszcze zanim strumień spalin przejmie jego napęd w konwencjonalny sposób. Znacznie poprawia to reakcję z obrotów biegu jałowego i w całym zakresie prędkości obrotowych. Jednostka spalinowa sprawniej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Dodatkowo elektryfikacja turbosprężarki pozwala osiągać wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach. Nawet gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub hamulca, turbo jest w stanie przez cały czas utrzymywać ciśnienie doładowania.
Elektryczna turbosprężarka, zasilana przez 48-woltową pokładową instalację elektryczną, pracuje z prędkością do 175 tys. obr./min, co skutkuje bardzo intensywnym przepływem powietrza. Turbosprężarka, silnik elektryczny i energoelektronika są połączone z obwodem chłodzenia silnika spalinowego.
300 kW (408 KM) i 500 Nm
Czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 l pod maską Mercedesa-AMG C 43 4MATIC generuje moc 300 kW (408 KM) przy 6750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest dostępny przy 5000 obr./min. W zależności od sytuacji na krótko do dyspozycji jest również dodatkowe zwiększenie mocy o 10 kW (14 KM) przez rozrusznikoalternator z napędem pasowym (RSG). RSG drugiej generacji działa jak łagodna hybryda (ang. mild hybrid): poza tymczasowym zwiększeniem mocy umożliwia realizację funkcji zapewniających maksymalną efektywność, takich jak żeglowanie oraz rekuperacja.
C 43 4Matic Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s, a wariant Kombi na to samo potrzebuje 4,7 s. W obu modelach prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG (9949 zł) można podnieść ją do 265 km/h.
Mercedes-AMG C 43 4Matic dostępny do zamawiania
Mercedes-AMG C 43 4Matic Limuzyna kosztuje w Polsce od 354 500 zł, a Kombi – od 361 200 zł. Model standardowo oferuje rozbudowane wyposażenie, m.in. pakiet Premium obejmujący reflektory Digital Light, pakiet parkowania z zestawem kamer 360 stopni, nawigację MBUX Premium, asystenta martwego pola, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, podgrzewane przednie siedzenia, dostęp bezkluczykowy Keyless-Go czy rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX.
Na życzenie C 43 4Matic można doposażyć m.in. w pakiet wyposażenia Premium Plus (dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester 3D surround, wyświetlacz head-up oraz klimatyzacja automatyczna Thermotronic). W opcji są pakiety AMG Night (2880 i 4974 zł), obudowy lusterek zewnętrznych AMG z włókna węglowego i karbonowy spojler na pokrywie bagażnika (9163 zł), 20-calowe obręcze kół AMG (od 6545 zł) czy skórzane tapicerki w kilku konfiguracjach (od 8587 zł).
Czytaj też:
Sezon na kabriolety. Jest cennik nowego Mercedesa-AMG SL
Mercedes-AMG C 43 4MATIC