Maserati zaprezentowało swój nowy globalny format punktów sprzedaży. Jego debiut to otwarcie nowej przestrzeni w sercu zabytkowej, eleganckiej mediolańskiej dzielnicy Magenta. Ta koncepcja wyraża wyrafinowanie sartorii – pracowni krawieckiej – z surową atmosferą oficyny – warsztatu. W rezultacie klienci mogą stworzyć osobistą wersję luksusowego samochodu sportowego.
Nowa, pionierska koncepcja architektoniczna, zrealizowana we współpracy z nowojorskim studiem projektowym Eight Inc., stanowi odejście od tradycyjnej estetyki „jasnego, sterylnego” salonu samochodowego. Przesycone włoskim stylem wnętrze ma przyciągać gości i prezentuje samochody w teatralnym, punktowym oświetleniu, niczym dynamiczne rzeźby w zaciemnionej galerii sztuki.
Holistyczne doświadczenie luksusu
– Od wczesnych etapów projektowania nowego samochodu po kompleksowe, luksusowe doświadczenie zakupu – w Maserati wszystko jest tworzone z myślą o kliencie. Nasza nowa koncepcja punktu sprzedaży ucieleśnia nasze wartości pasji, innowacji i piękna przez pryzmat włoskiego luksusu. Chcielibyśmy, aby klienci mogli wyrazić tu swoją pasję, tworząc własne Maserati – powiedział Davide Grasso, dyrektor generalny Maserati.
Na zewnątrz punktu uwagę odwiedzających przykuwa efektowna instalacja okienna, prezentująca jeden wybrany samochód – tzw. bohatera, ustawiony na teatralnym, rozświetlonym LED-ami tle. Wewnątrz na gości czeka nowoczesna przestrzeń z dużą „wyspą kuchenną”, która zaprasza ich do konfiguracji samochodu, a także bar oferujący włoskie espresso, wina lub tłoczone na zimno soki.
To naprawdę wygląda jak salon
We wnętrzu dominują materiały w kolorach ziemi, przywodzących na myśl stare włoskie miasteczka. Całość dodatkowo podkreślają współczesne, swobodnie stojące meble i ekspozycje opracowane przez Cassina Custom Interiors. Subtelnie podświetlone ekrany na ścianach sąsiadują z przesuwnymi szklanymi panelami, odsłaniającymi – prezentowane niczym biżuteria – wzory obręczy i kierownice, a także wybór próbek ręcznie wykańczanej, najdelikatniejszej skóry.
Po światowej premierze w Mediolanie do końca 2022 roku Maserati wdroży swoją koncepcję sprzedaży w punktach w Hongkongu, Szanghaju, Melbourne, Madrycie i Berlinie. W 2023 roku na całym świecie pojawi się wiele innych lokalizacji, w tym Los Angeles, Toronto, Londynie oraz Tokio.
Czytaj też:
Zupełnie nowe GranTurismo wyjeżdża na ulice. Ma silnik z MC 20
Nowy salon Maserati