SsangYong jednak pozostanie SsangYongiem?

SsangYong jednak pozostanie SsangYongiem?

SsangYong Korando e-Motion
SsangYong Korando e-Motion Źródło: SsangYong
Kilka dni temu pisaliśmy, że koreańska marka SsangYong ma zmienić nazwę. I zmieni, ale jedynie na rodzimym rynku. Poza Koreą Południową wszystko pozostanie po staremu.

O sprawie pisze obszernie Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak czytamy, nowy szef firmy SsangYong Motor pod koniec grudnia zapowiedział, że marka będzie działała pod nową nazwą KG Mobility. Z informacji Instytutu wynika jednak, że ewentualna zmiana na razie dotyczyć będzie jedynie rynku koreańskiego.

Jak informowała pod koniec grudnia ubiegłego roku koreańska agencja informacyjna Yonhap, nowy prezes SsangYong Motor Kwak Jea-sun zapowiedział, że marka SsangYong będzie działała pod nową nazwą KG Mobility. Według niego nazwa SsangYong Motor ma co prawda wielu aktywnych fanów, ale ma też „bolesny wizerunek”. – Nowe samochody SsangYonga pojawią się na świecie jako „KG" – stwierdzić miał prezes koreańskiego producenta podczas imprezy zorganizowanej 21 grudnia 2022 r. przez Koreańskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Motoryzacyjnych. Kwak Jea-sun, zapowiedział jednocześnie, że będzie starał się o zatwierdzenie proponowanej zmiany nazwy na zgromadzeniu akcjonariuszy w marcu 2023 roku.

Długofalowy proces

Według informacji, do których dotarł IBRM Samar, na razie mają to być jednak tylko deklaracje i dotyczyć mogą ewentualnie najpierw rynku koreańskiego. – Na razie to bardziej spekulacje na podstawie ogłoszonych „zamiarów”. Poza tym jeśli zmiany faktycznie nastąpią, będzie to długofalowy proces – zaznacza źródło Instytutu.

Nowe otwarcie

Kwak Jea-sun jest prezesem KG Group, firmy chemiczno-stalowej, stojącej na czele konsorcjum, które nabyło 62 procent udziałów SsangYonga po zatwierdzeniu w sierpniu ubiegłego roku przez koreański sąd planów zmiany harmonogramu spłaty zadłużenia. Przejęcie SsangYonga przez KG Group pomogło producentowi aut zakończyć w listopadzie, trwającą 18 miesięcy, restrukturyzację zadłużenia.

Czytaj też:
Koniec SsangYonga. Marka zmieni nazwę na całym świecie
Czytaj też:
Trzeci gracz z Korei z doskonałymi wynikami w Polsce i Europie. Po prostu mają auta...

Źródło: IBRM Samar