Statystyczne dane wskazują, że SsangYong rośnie jak na drożdżach, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W naszym kraju koreański producent stał się firmą, która może się pochwalić najwyższym wzrostem sprzedaży w I półroczu 2022 roku. Mimo spadkowego trendu w rejestracjach samochodów osobowych, marka Ssangyong uzyskała też najwyższy wzrost sprzedaży w Unii Europejskiej (o 65 proc.). Za sukcesy odpowiedzialna jest przede wszystkim dostępność aut (chociaż oczywiście nie tylko, nowe modele SsangYonga są też po prostu nowoczesne i podobają się klientom wizualnie).
Kosmiczny wzrost i dobre prognozy
Jak czytamy, polski oddział koreańskiej marki SsangYong w pierwszym półroczu 2022 roku sprzedał klientom 671 samochodów osobowych SsangYong. Oznacza to, że marka zanotowała wzrost o rekordowe 630 procent rok do roku.
W Europie (liczonej jako kraje UE plus Wielka Brytania), w której marka SsangYong może poszczycić się największym wśród producentów samochodów osobowych wzrostem sprzedaży w miesiącach styczeń-czerwiec 2022, Polska awansowała na 7 miejsce. Rok temu nasz kraj w zestawieniu był na 10 pozycji.
Kolejne auta już płyną do Europy i Polski
Opinię o kluczowej roli dostępności aut potwierdza przedstawiciel SsangYong Auto Polska: – Niezakłócone dostawy samochodów i dobre pozycjonowanie cenowe pozwalają nam konsekwentnie realizować założone plany sprzedaży. W drodze z Korei jest kolejna dostawa kilkuset samochodów, które już niebawem trafią do 23 autoryzowanych salonów Ssangyong. Mamy wszystkie narzędzia, aby bić kolejne rekordy i już na koniec wakacji przekazać polskiemu klientowi tysięcznego SsangYonga w tym roku – mówi Jerzy Prządka, członek zarządu SsangYong Auto Polska.