Nowy koreański SUV. Znamy ceny Korando e-Motion

Nowy koreański SUV. Znamy ceny Korando e-Motion

SsangYong Korando e-Motion
SsangYong Korando e-Motion Źródło:SsangYong
Podczas targów motoryzacyjnych Motorshow 2022 w Poznaniu odbędzie się pierwszy, premierowy pokaz całkowicie elektrycznego modelu SsangYong Korando e-Motion.

Pierwszy zeroemisyjny SsangYong bazuje na praktycznym i wszechstronnym modelu Korando, jednocześnie oferując ekologiczny napęd elektryczny.

Korando e-Motion odróżnia się od swego protoplasty z konwencjonalnym napędem szeregiem elementów stylistycznych. Czerpiąc inspirację z koncepcyjnego modelu, zaprezentowanego na Geneva Motor Show w 2018 roku, uwagę zwracają futurystyczna i aerodynamiczna przednia atrapa, wloty powietrza i reflektory Full-LED o nowym kształcie, które komponują się z niebieskimi detalami nadwozia. Elektryczny e-Motion porusza się na nowych 17-calowych obręczach aluminiowych o opływowym kształcie, jednocześnie zwiększając wydajność dzięki oponom o niskim oporze toczenia. Układ hamulcowy z 3-stopniowym systemem rekuperacji, sterowanym za pomocą dźwigni przy kierownicy, wykorzystuje energię do ładowania akumulatorów. Tylna część nadwozia posiada przeprojektowane zderzaki z niebieskimi elementami wykończenia. Nowe są również tylne światła z charakterystycznym podwójny „V” w zespolonym kloszu.

Rodzinny SUV o długości niemal 4,5 metra ma pojemność bagażnika wynosi 551 litrów, co stanowi najlepszy wynik w klasie samochodów elektrycznych tego segmentu. W bagażniku pod podłogą znajduje się specjalny schowek, w którym można wygodnie przechowywać zestaw do ładowania. W panelu konsoli środkowej zastosowano elektronicznie sterowaną dźwignię trybu jazdy, eliminując konieczność stosowania tradycyjnego drążka skrzyni biegów.

Korando w wersji na prąd

Korando e-Motion został wyposażone w wirtualne zegary o przekątnej 12,3 cala przekazując wszystkie najważniejsze parametry jazdy, łącznie z możliwością wyświetlania informacji z systemów Android Auto czy Apple CarPlay. Mocno wyeksponowane są ponadto informacje związane z zarządzaniem energią elektryczną, tak by umożliwić użytkownikowi pełną kontrolę i dostosować styl jazd do dostępnego zasięgu.

Korando był od czasu wprowadzenia na rynek konstrukcyjnie przygotowane do zastosowania elektrycznego układu napędowego, stąd rozkład masy i nisko położony środek ciężkości nadwozia z napędem elektrycznym są porównywalne z klasycznym hatchbackiem.

Centralne umiejscowienie akumulatorów powoduje, że większość masy układu napędowego znajduje się pomiędzy dwiema osiami (zamiast z przodu samochodu), co ogranicza podsterowność oraz zapewnia przewidywalny charakter prowadzenia. Samochód jest wyposażony w niezależne tylne zawieszenie, zestrojone tak, aby zapewnić wysoką stabilność i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicy oraz filtrować wibracje przy wyższych prędkościach bądź podczas jazdy po złej nawierzchni.

Układ napędowy

Za napęd w Korando e-Motion odpowiada silnik elektryczny o mocy 140 kW/190 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Samochód wykorzystuje przedni napęd (FWD), a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 9 sekund. W Korando e-Motion wykorzystano akumulatory litowo-jonowo-polimerowe o pojemności 61,5 kWh, co w cyklu średnim według normy WLTP pozwala na uzyskanie zasięgu 339 km i 474 km w ruchu miejskim. Szybkie ładowanie zapewni przyłącze CCS o mocy 100 kW: naładowanie akumulatora w optymalnym zakresie 20-80 proc. zajmie tylko 30 minut. Przy wykorzystaniu domowej ładowarki naładowanie akumulatorów w zakresie 0-100 proc. zajmie około 11 godzin.

Wszystkie egzemplarze oferowane na polskim rynku są standardowo wyposażone w pompę ciepła, która znacząco poprawia wydajność systemu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, jednocześnie minimalizując zużycie energii elektrycznej i tym samym zwiększając rzeczywisty zasięg samochodu.

Własności terenowe

Korando e-Motion, mimo zastosowania elektrycznego napędu, zapewnia wszechstronność, jakiej klienci oczekują od samochodu typu SUV: samochód posiada największy prześwit w klasie - 169 mm, wysokie kąty natarcia i zejścia oraz głębokość brodzenia do 300 mm, co jest ewenementem dla samochodu elektrycznego. e-Motion doskonale nadaje się również do celów turystycznych, umożliwiając holowanie przyczepy o masie do 1,5 tony (z hamulcem) i do 500 kg (bez hamulca).

Wszystkie egzemplarze Korando e-Motion objęte są 7-letnią gwarancją (z limitem 150 tys. km), a model dostępny będzie w Polsce w dwóch wersjach:

  • Quartz 159 990 zł
  • Sapphire 189 990 zł

Czytaj też:
Ceny samochodów poszły radykalnie w górę

Galeria:
SsangYong Korando e-Motion
Źródło: SsangYong