Seat zamierza rozwijać Cuprę. To ta marka odnosi niesamowite sukcesy

Seat zamierza rozwijać Cuprę. To ta marka odnosi niesamowite sukcesy

Cupra Formentor VZ5 Taiga Grey
Cupra Formentor VZ5 Taiga Grey Źródło:Cupra
Podczas corocznej konferencji prasowej Seat przedstawił wyniki za rok 2022 oraz ujawnił plany związane z rozwojem firmy. Głównym celem na przyszłość jest rozbudowa gamy produktowej marki Cupra.

W ubiegłym roku przychody Seata wzrosły o 14 proc. – z 9,3 mld euro do 10,5 mld euro, osiągając tym samym drugi najwyższy poziom przychodów w 73-letniej historii firmy. Lepszy pod tym względem był tylko rekordowy rok 2019. Zysk netto wyniósł w ubiegłym roku 68 mln euro wobec 256 mln euro straty w roku poprzednim. – Naszym priorytetem było skupienie się na marce Cupra, wprowadzenie nowego planu redukcji kosztów i przekształcenie sposobu pracy, co było niezbędne dla zapewnienia długoterminowej stabilności firmy – stwierdził Wayne Griffiths, dyrektor generalny Seata.

Cupra się spodobała

Jak czytamy, Cupra nadal będzie oczkiem w głowie producenta z Katalonii, bo to m.in. dzięki zwiększeniu sprzedaży aut tej marki w ubiegłym roku sytuacja firmy poprawiła się. Widać to już po tegorocznych wynikach sprzedaży. Podczas gdy w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku dostawy samochodów marki Seat wzrosły o 12 proc., marka Cupra odnotowała wykładniczy wzrost o 75 proc. Przedstawiciele koncernu zapowiadają, że Cupra ma stać się jedną ze 100 najlepszych globalnych marek motoryzacyjnych do 2030 roku. Już w 2023 r. producent planuje otwarcie nowych salonów pokazowych Cupra Studio w Berlinie, Madrycie, Manchesterze i Paryżu. Hiszpański producent rozważa także wejście na rynek Ameryki Północnej. Ponadto, w 2023 roku firma planuje zatrudnić 500 nowych osobistych doradców klienta, czyli tzw. Cupra Masterów, aby zwiększyć ich całkowitą liczbę do 2 tysięcy na całym świecie.

Nowe modele od 2024 roku

Seat przygotowuje się także do największej ofensywy produktowej, która rozpocznie się w 2024 roku wraz z wprowadzeniem na rynek modeli Cupra Tavascan i Cupra Terramar, a następnie w 2025 roku – auta pod nazwą Cupra Urban Rebel. Nowe modele mają pozwolić wejść Cuprze do nowych segmentów – i jak podkreśla producent – podbić światowe rynki oraz osiągnąć średnioterminowy cel sprzedaży w wysokości 500 tys. samochodów rocznie.

Czytaj też:
Cupra Leon teraz z nowym silnikiem i automatem DSG
Czytaj też:
Nowa oferta dla tych, którzy nie chcą leasingu i kredytu. Seaty i Cupry w najmie długoterminowym

Źródło: Seat