McLaren zapewnia, że 750S daje czystą radość z jazdy. I na potwierdzenie dzieli się danymi technicznymi. Jak czytamy nowy 750S to najlżejszy i najmocniejszy produkowany seryjnie McLaren, z wiodącym w segmencie stosunkiem mocy do masy wynoszącym 587 KM na tonę (coupé, przy najlżejszej suchej masie) – to 22 KM przewagi nad najbliższym konkurentem.
Nowy supersamochód z napędem na tylne koła i silnikiem V8 jest bezpośrednim następcą słynnego 720S. Skrupulatna analiza poprzednika wykazała, że około 30 proc. komponentów zostało nowych lub zmienionych, dzięki czemu 750S jest mocniejszy, lżejszy, szybszy i bardziej ekscytujący i wciągający.
Niższa masa: to był priorytet
Skorupowa konstrukcja z włókna węglowego jest podstawą niskiej masy pojazdu – 750S jest lżejszy od 720S o 30 kg i przy najlżejszej suchej masie wynoszącej 1277 kg jest lżejszy aż o 193 kg od najbliższego konkurenta.
Wyścigowe fotele pokryte zostały włóknem węglowym, auto ma najlżejsze koła, jakie kiedykolwiek były montowane seryjnie w McLarenie. Górna część również została wykonana włókna węglowego i kompozytowy. Chowany twardy dach (RHT) oznacza, że Spider jest tylko o 49 kg cięższy niż coupé.
Sercem jest podwójnie turbodoładowany 4-litrowy silnik benzynowy V8, który wytwarza teraz 750 KM i 800 Nm. 7-biegowa skrzynia biegów ze zmienionymi przełożeniami optymalizuje przyspieszenie.
Osiągi McLarena 750S są oszałamiające. 0-100 km/h samochód osiąga w 2,8 sekundy; 0-200 km/h w 7,2 sekundy (Spider w 7,3 sekundy).
Kluczowa aerodynamika
W aucie zastosowano zwiększony docisk i lepszą równowagę aerodynamiczną niż w 720S. Nowe wnętrze jest bardziej skoncentrowane na kierowcy i ma nowy sposób obsługi wyświetlaczy i elementów sterujących. Montowany na kolumnie wyświetlacz instrumentów, otoczony przełącznikami kołyskowymi, które kontrolują ustawienia Active Dynamic, to innowacja McLarena, która umożliwia zmianę trybów zawieszenia i układu napędowego rękami na kierownicy.
Standardem jest Apple CarPlay oraz USB-C i USB-A do szybkiego ładowania urządzeń. Ekskluzywna nowa funkcja McLaren Control Launcher (MCL) umożliwia kierowcy zapisanie ulubionej kombinacji ustawień aerodynamicznych, prowadzenia, układu napędowego i skrzyni biegów oraz powrót do nich za naciśnięciem przycisku.
Wizualnie odmieniony
Centralny wydech inspirowany był McLarenem P1. Najnowsza generacja zawieszenia hydraulicznego McLarena – PCC III – debiutuje w 750S, oferując specjalnie dostrojone akumulatory, nowe lekkie sprężyny i amortyzatory oraz zmienioną geometrię, zapewniając większą zwinność i wyczucie. Układ kierowniczy McLarena ze wspomaganiem elektrohydraulicznym został wyostrzony, charakteryzuje się szybszym przełożeniem;.
Nowy system podnoszenia pojazdu obsługiwany jednym przyciskiem. Podnosi przód samochodu w zaledwie cztery sekundy — mniej niż połowę czasu w porównaniu z poprzednikiem i szybciej niż jakikolwiek inny McLaren. Auto ma też wydłużony przedni spojler, węższe wloty powietrza, nowe wloty powietrza w tylnych nadkolach, wydłużone aktywne tylne skrzydło z włókna węglowego oraz nowe przednie i tylne zderzaki.
Nowego McLarena 750S można już zamawiać, także w Polsce.
Czytaj też:
Zupełnie nowa Cupra Tavascan. Samochód na nowe czasyCzytaj też:
Rynek samochodowy się kurczy. „Zostanie 10 graczy”
McLaren 750S