Po oficjalnej prezentacji nowego (i elektrycznego) Fiata 600e, która odbyła się 4 lipca 2023 roku w Lingotto, marka Fiat (należąca do koncernu Stellantis) pokazała jego wersję hybrydową. Będzie ona dostępna w 2024 roku. W ogóle nowy Fiat 600 będzie oferowany wyłącznie w wersji elektrycznej lub zelektryfikowanej, zaś wersja z napędem hybrydowym będzie dostępna dla tych kilku krajów, w których przejście na napęd elektryczny przebiega wolniej.
Nowy Fiat 600 Hybrid. Technologie
Kupujący współczesną wersję Seicento w wersji hybrydowej dostaną auto 100-konne, z miękką hybrydą. W aucie zamontowano rozrusznik z napędem paskowym, który umożliwia ciche i płynne przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym.
Podstawą jest 3-cylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1,2 litra generujący moc do 100 KM, 48-woltowy akumulator litowo-jonowy i nowa 6-stopniowa dwusprzęgłowa elektryczna skrzynia biegów (obejmuje 21-kW silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania).
Nowy Fiat 600 Hybrid. Osiągi
Nowy Fiat 600 Hybrid przyspiesza do 100 km/h w 11 sekund, przy czym natychmiastowo dostarcza momentu obrotowego z silnika elektrycznego do kół. Silnik spalinowy jest zaś wspomagany przy ponownym rozruchu. To łagodzi tzw. turbodziurę.
Samochód można zaparkować w trybie w 100 proc. elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu (e-parking). Hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwał energię także podczas zwalniania, nie tylko hamowania.
Fiat 600 Hybrid ma 4,17 metra długości. Dostępny jest w wersji 5-drzwiowej, mieści 5 pasażerów, ma schowek przedni o pojemności 15 litrów i 360-litrowy bagażnik z tyłu.
Czytaj też:
W Tychach ruszyła produkcja Fiata 600e. To kolejny elektryk produkowany w śląskiej fabryceCzytaj też:
Fiat Panda 3. generacji. Pechowa informacja na 12-ste urodziny