Toyota Prius Plug-in Hybrid została zwycięzcą rankingu Greener Cars 2024. Aż pięć modeli Toyoty znalazło się w Top 12 zestawienia.
Amerykańska Rada ds. Gospodarki Efektywnej Energetycznie (ACEEE) uznała Toyotę Prius Plug-in Hybrid za samochód najbardziej przyjazny środowisku. W rankingu Greener Cars 2024 wśród najlepszych 12 aut aż pięć to były samochody marki Toyota.
Ćwierćwiecze rankingu
Ranking Greener Cars jest prowadzony przez ACEEE od 2000 roku. W najnowszej edycji organizacja non-profit przebadała ponad 1200 modeli ze wszystkimi rodzajami napędu, które są dostępne na amerykańskim rynku. Przeanalizowano m.in koszty utrzymania i zakupu, wartość rezydualną, emisję zanieczyszczeń od momentu produkcji, a także szacunkową sumę wydatków na paliwo czy energię, która pozwoli przez rok pokonać dystans 15 tys. mil.
12 najbardziej przyjaznych środowisku samochodów trafiło do zestawienia Greenest List. Najlepszy rezultat w rankingu Greener Cars 2024 uzyskała Toyota Prius Plug-in Hybrid. Wynik 71 punktów jest o cztery punkty lepszy od modelu sklasyfikowanego na pozycji drugiej (Lexus RZ 300e). Prius zaimponował zwłaszcza szacowanymi rocznymi wydatkami na zakup paliwa i sposobem uzupełniania energii elektrycznej (napęd hybrydowy plug-in piątej generacji.
Oto Top 12 najbardziej zielonych samochodów w rankingu ACEEE:
-
Toyota Prius Plug-in Hybrid – hybryda plug-in
-
Lexus RZ 300e – elektryk
-
Mini Cooper SE – elektryk
-
Nissan Leaf – elektryk
-
Toyota bZ4X – elektryk
-
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – hybryda plug-in
-
Hyundai Elantra Blue – hybryda
-
Hyundai Kona Electric – elektryk
-
Toyota Camry LE – hybryda
-
Kia EV6 – elektryk
-
Toyota Corolla Hybrid – hybryda
-
Hyundai Ioniq 5 – elektryk
Zwycięski napęd
Przypomnijmy, że Prius Plug-in Hybrid ma układ o łącznej mocy 223 KM, baterię o pojemności 13,6 kWh, która pozwala pokonać do 86 km z wykorzystaniem prądu i aerodynamiczną sylwetkę ułatwiającą przepływ powietrza. Technologie hybrydy przekładają się na najniższą emisyjność w historii modelu – w cyklu mieszanym WLTP wynosi ona 11 g CO2/km. Średnie zużycie paliwa wynosi od 0,5 l/100 km.
Czytaj też:
Nowe elektryki od Hyundaia. Więcej zasięgu i lepsze technologie w IoniqachCzytaj też:
Będą prewencyjne cła na chińskie elektryki w UE? Szykuje się wojna
Nowa Toyota Prius Plug-in Hybrid