5-drzwiowe Mini Cooper charakteryzuje się większym wnętrzem i lepszą funkcjonalnością. Jak mniejszy Mini, ma nowe systemy wspomagające.
Przy długości 4036 mm, szerokości 1744 mm i wysokości 1464 mm wymiary nadwozia są niemal identyczne, jak w poprzednim modelu. W przypadku 5-drzwiowego Mini Coopera jest to wnętrze oferujące miejsce dla pięciu osób. W porównaniu z nowym 3-drzwiowym Mini Cooper rozstaw osi jest dłuższy o 72 mm, a nadwozie o 172 mm. Dla użytkowników takie parametry oznaczają więcej komfortu oraz przestrzeni.
Większy wariant nadwozia Mini Coopera to również typowa dla marki charakterystyczna zwinność. Do wyboru są dwa silniki benzynowe, połączone z nowoczesnym zawieszeniem i precyzyjnym układem kierowniczym gwarantują typowe dla modelu Mini gokartowe wrażenia z jazdy.
Trzycylindrowy silnik benzynowy 5-drzwiowego Mini Coopera C ma moc 115 kW/156 KM. 5-drzwiowe Mini Cooper S jest napędzane czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 kW/204 KM. Krótkie zwisy karoserii i niewielka średnica zawracania wynosząca 11,4 m sprawiają, że 5-drzwiowe Mini Cooper jest dobrym samochodem do miasta.
Nowe 5-drzwiowe Mini Copper kojarzy się z dodatkową porcją funkcjonalności. Dzięki zauważalnie większej szerokości wnętrza tył oferuje przestrzeń dla trzech pasażerów. Tylna kanapa składana jest w proporcjach 60:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 275 do 925 l.
Wygląd zewnętrzny auta
Krótkie zwisy karoserii, krótka maska, duży rozstaw osi i duże koła – to proporcje 5-drzwiowego Mini Coopera. Model jest łatwy i wygodny w manewrowaniu nawet na ograniczonej przestrzeni i oferuje jednocześnie wygodę wszystkim pasażerom.
Widoczny jest wizualny trójpodział na karoserię, otaczającą ją powierzchnię szyb i wizualnie odseparowany dach. Rozpoznawalność to również zasługa minimalistycznego designu przedniej części z jej skupionym „spojrzeniem”. Również nowa generacja ma okrągłe reflektory Mini, które w połączeniu z ośmiokątną atrapą chłodnicy tworzą charakterystyczne oblicze auta. Standardowe są reflektory LED z możliwością indywidualnego wyboru stylu świateł dziennych. Opcjonalne sygnatury świetlne podkreślają charakter pojazdu w trzech wariantach. Tył z klarownymi powierzchniami i zintegrowanymi na płasko lampami utrzymany jest w nowej estetyce Mini. Pionowy układ świateł LED nawiązuje do klasycznych lamp Mini i podobnie jak przednie reflektory może działać z różnymi ustawieniami.
Cztery linie stylistyczne z indywidualnymi opcjami
Nowe 5-drzwiowe Mini Cooper jest dostępne w jedenastu kolorach karoserii. Dach do wyboru jest w trzech kontrastujących kolorach, w kolorze karoserii lub w charakterystycznym wielokolorowym wykończeniu z gradientem kolorów.
Wygląd zewnętrzny można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą czterech różnych linii stylistycznych. Standardowa linia Essential podkreśla minimalistyczny wygląd ogólny i ma kilka wyróżniających się elementów, taki jak logo w kolorze Vibrant Silver. Począwszy od linii Classic dach można wybrać w kolorze czarnym lub białym, a także w wykończeniu Multitone z unikalnym gradientem kolorów.
W linii Favoured zarówno obramowanie atrapy chłodnicy, jak i poszczególne elementy stylistyczne, wykonane są dla podkreślenia indywidualnego wyglądu w kolorze Vibrant Silver.
Linia stylistyczna JCW podkreśla sportową stronę 5-drzwiowego Mini Coopera. Ma ekskluzywne elementy stylistyczne, takie jak dyfuzory z przodu i z tyłu, a także obramowanie atrapy chłodnicy i logo JCW w błyszczącej czerni nawiązują do historii sportów motorowych Mini. W tej linii kontrastujący dach dostępny jest wyłącznie w kolorze Chili Red.
Średnica kół wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem. Aerodynamiczne wzory obręczy kół dostępne są w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Wnętrze nowego Mini
Stylistyka przedniej części wnętrza nowego 5-drzwiowego Mini Coopera została zredukowana do najważniejszych elementów i przypomina purystyczny design klasycznego Mini. Minimalistyczny design wnętrza oznacza mniejszą liczbę sprytnie zaprojektowanych i szlachetnie wykończonych elementów. Znajdujący się za kierownicą wyświetlacz Head-Up wyświetla wszystkie istotne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. W rezultacie, deska rozdzielcza po stronie kierowcy nie wymaga dodatkowego zestawu wskaźników, dzięki czemu otwiera widok z przodu.
Podobnie jak w okrągłym zestawie wskaźników w poprzednim modelu nowy środkowy element z jego funkcjami jest centralnym wizualnym punktem wnętrza. Centralny wyświetlacz OLED w nowym kokpicie został przesunięty bliżej kierowcy. System operacyjny Mini 9 umożliwia intuicyjną obsługę wszystkich funkcji pojazdu za pomocą dotyku lub głosu. Cienki wyświetlacz dotykowy ma wysokiej jakości szklaną krawędź, jego średnica wzrosła do 240 mm, a sposób obsługi wzorowany jest na smartfonach.
Podobnie jak centralny zestaw wskaźników jest też panel przełączników dźwigienkowych, który przechodził już zmiany. W swojej najnowszej wersji umożliwia obsługę hamulca postojowego, biegów, funkcji start/stop, trybów doświadczeń oraz głośności audio. Wyeliminowanie dźwigni biegów zapewnia więcej miejsca do przechowywania w konsoli środkowej, która teraz, oprócz uchwytów na napoje, ma również dużą otwartą półkę. W przedniej części konsoli na półce ładowania bezprzewodowego można ładować smartfony, gdzie są zawsze pod ręką.
Cztery nowe linie stylistyczne
Wnętrze określają cztery nowo zaprojektowane linie stylistyczne. Wersja Essential obejmuje czarne fotele sportowe z wzorzystą tkaniną Multitone i dopasowanym kolorystycznie paskiem tkaniny na desce rozdzielczej. Nowy kolor akcentowy Vibrant Silver podkreśla niektóre elementy wewnątrz i na zewnątrz.
Począwszy od linii Classic dwuramienna kierownica zastąpiona jest wersją trójramienną z nowym paskiem tekstylnym zamiast dolnego ramienia. Dzianina 2D w kolorze szarym i czarnym na desce rozdzielczej i drzwiach stanowi kontrast dla tapicerki siedzeń z syntetycznej skóry.
Dwukolorowy wzór w pepitkę na dzianinowej desce rozdzielczej jest w linii stylistycznej Favoured. Sportowe fotele obite perforowanym materiałem Vescin są dostępne w dwóch kolorach i z tradycyjnymi przeszyciami.
Linia JCW stanowi sportową linię stylistyczną. Fotele JCW w połączeniu z wielobarwną dzianiną oraz czarną skórą syntetyczną z czerwonymi szwami nawiązują do kolorystyki deski rozdzielczej i boczków drzwi.
Nowe systemy wspomagające kierowcę
Nowy asystent parkowania Plus ułatwia parkowanie. Dwanaście czujników ultradźwiękowych i cztery kamery dookoła pojazd pozwalają precyzyjniej identyfikować możliwe miejsca parkingowe, a także samodzielnie parkować w ciasnych miejscach.
Mini Digital Key Plus smartfon może pełnić funkcję kluczyka i automatycznie odblokowywać pojazd. Gdy kierowca znajdzie się w odległości mniejszej niż trzy metry, rozpoczyna się powitalna projekcja przednich i tylnych świateł, a przy odległości mniejszej niż półtora metra następuje odblokowanie drzwi.
Cyfrowy kluczyk można udostępniać różnym użytkowników, co zastępuje przekazywanie klasycznego kluczyka i ułatwia współdzielenie samochodu.
Udoskonalone zawieszenie
Zawieszenie i amortyzacja 5-drzwiowego Mini Coopera nastawione są na dynamiczną jazdę. W połączeniu z typowym dla Mini precyzyjnym układem kierowniczym i mocnymi hamulcami gwarantuje to lepszy komfort w codziennej jeździe.
Do szczególnie sportowej jazdy oferowane jest adaptacyjne zawieszenie z amortyzacją o selektywnej charakterystyce częstotliwościowej. Średnica opon zwiększona do 625 mm daje 5-drzwiowemu Mini Cooperowi mocniejszą prezencję i jednocześnie poprawia dynamikę i komfort jazdy. Ponadto szerokość opon opcjonalnych 17- i 18-calowych obręczy kół została zwiększona do 215 mm, aby zapewnić gokartowe wrażenia z jazdy. Obręcze kół oferowane są w rozmiarach od 16 do 18 cali.
Czytaj też:
Mini Cooper SE w nowej linii stylistycznej. Jest jak w gokarcieCzytaj też:
Nowe Mini John Cooper Works debiutuje w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring
Nowy 5-drzwiowe Mini Cooper