Wykorzystany w modelu 600 Hybrid silnik MHEV jest najnowszą technologią, jaką dysponuje koncern Stellantis. Jednostka oferuje zwiększoną moc, wydajność i dynamikę przy jednoczesnym obniżonym spalaniu i niższej emisji CO2. Najnowszy crossover marki Fiat pozwala swojemu właścicielowi jeździć na prądzie w mieście do prędkości 30 km/h, co jest szczególnie przydatne podczas jazdy w korku czy parkowania na pierwszym lub wstecznym biegu.
Synchronizacja w napędzie
Charakterystyczna dla modelu 600 Hybrid jazda jest zasługą zastosowanego rozrusznika, który umożliwia ciche i płynne przechodzenie między silnikiem spalinowym a elektrycznym. Napęd składa się ze zsynchronizowanych 100-konnego, 3-cylindrowego silnika spalinowego, 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i nowej 6-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni. Skrzynia biegów obejmuje silnik elektryczny 21 kW, falownik i elektroniczny moduł sterowania. Technologia hybrydowa dla kierowcy oznacza wysoką elastyczność jazdy przy niskich obrotach, cichy rozruch i przyspieszoną reakcję pojazdu na ruch pedału gazu.
Technologia hybrydowa pozwala też na odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości. Silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i w normalnych warunkach jazdy zaoszczędzić do 15 proc. emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.
Nowy Fiat 600 Hybrid ma 4,17 m długości. Mimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych oferuje przestrzeń dla 5 pasażerów oraz najlepszy w swojej klasie schowek przedni o pojemności 15 litrów i 360-litrowy bagażnik.
Wyposażenie w podstawie
Wersja podstawowa nowego Fiata 600 Hybrid wyposażona jest w fotele wykonane z tkaniny pochodzącej z recyklingu z białymi akcentami i matową czarną deskę rozdzielczą z bioplastiku. Oferuje ona również system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, bezprzewodową współpracę z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay, przednie reflektory oraz tylne światła wykonane w technologii LED, klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz kierownicę pokrytą ekologiczną skórą. Droższa wersja wyposażenia – La Prima – dodatkowo jest wyposażona w m.in. 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, tapicerkę z ekologicznej skóry, bezprzewodową ładowarkę smartfona i elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika otwieraną ruchem stopy.
Promocja w finansowaniu
Produkowany w Polsce nowy Fiat 600 Hybrid jest teraz dostępny w abonamencie SimplyDrive z ratą od 600 zł netto miesięcznie. Ze względu na stałe koszty, abonament SimplyDrive jest propozycją skierowaną szczególnie do przedsiębiorców. Fiat informuje, że miesięczna rata jest niezmienna przez cały okres trwania umowy.
Czytaj też:
Hybrydowego Fiata 600 można już zamawiać. Auto powstaje w TychachCzytaj też:
Można już zamawiać nowego Fiata 600e. Auto powstaje w Polsce, znamy jego ceny