Stacje ładowania ze złączami CCS o dużej mocy to kolejne punkty w dużych obiektach handlowych, w które zainwestowała firma Powerdot. W całej Polsce ma ona stacje już w kilkudziesięciu galeriach i parkach handlowych. Do końca 2024 roku chce dobić do 190 punktów ładowania w obiektach tego typu.
– Jesteśmy dumni, że w tak ważnych punktach na mapie turystycznej i handlowej Krakowa, uruchomiliśmy infrastrukturę o zróżnicowanej mocy, dając kierowcom aut elektrycznych możliwość ich naładowania zarówno w bardzo krótkim, jak i dłuższym czasie, adekwatnie do planów, które przywiodą ich do tych dwóch największych galerii – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.
Liczba i moc krakowskich ładowarek
W Galeria Krakowskiej przewidziano 8 stanowisk do ładowania elektryków. Sama Galeria Krakowska jest wielką przestrzenią handlową z 270 sklepami oraz kilkudziesięcioma punktami gastronomicznymi. Po sąsiedzku ma dworzec Kraków Główny i znajduje się w pobliżu Rynku. W tej galerii uruchomiono trzy złącza CCS o łącznej mocy 160 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno złącze CHAdeMO o mocy 50 kW i dwa złącza Type 2 o mocy 11 kW. Wkrótce dołączą cztery wtyczki CCS, o łącznej mocy 200 kW oraz dwie wtyczki Type 2.
Z kolei w Galerii Kazimierz jest dostępnych sześć stanowisk do ładowania. Trzy mają złącza CCS o łącznej mocy 150 kW (maksymalna moc jednej wtyczki to 100 kW), jedno CHAdeMO o mocy 50 kW i cztery Type 2 (11 kW).
Galeria Krakowska i Galeria Kazimierz to jak dotąd największe inwestycje Powerdot zrealizowane w tego typu obiektach handlowych. Operator posiada lub jest w trakcie budowy stacji zlokalizowanych w galeriach m.in. w Opolu, Przemyślu, Jędrzejowie, Bydgoszczy, Ostródzie, Otwocku, Kościerzynie czy Kwidzyniu. – Będziemy zabiegać o kolejne lokalizacje, śledząc plany budowy galerii handlowych, gdyż są one atrakcyjnym miejscem do tworzenia stacji ładowania z uwagi na relatywnie krótki okres potrzebny do osiągnięcia rentowności. Segment ten, zwłaszcza gdy mówimy o większych obiektach, jest już dość mocno nasycony. W istniejących galeriach potrzebne są jednak inwestycje mające na celu zwiększenie liczby stanowisk do ładowania, a także zwiększania dostępnej mocy – mówi Grigoriy Grigoriev.
Czytaj też:
Spalinowa legenda w nowej, elektrycznej wersji. Pamiętacie Golfa II Fire and Ice?Czytaj też:
Burza i ładowanie elektryka. Są aż cztery zasady bezpieczeństwa