Oto najmocniejsze Audi wszech czasów. Ma 925 KM

Oto najmocniejsze Audi wszech czasów. Ma 925 KM

Audi RS e-tron GT performance
Audi RS e-tron GT performance Źródło: Audi
Nowe Audi RS e-tron GT performance to najmocniejszy produkcyjny samochód Audi w historii. Elektryk ma 925 koni mechanicznych mocy.

Już pierwsza generacja RS e-trona GT była oszałamiająca. Teraz Audi postanowiło jednak wręcz zaszokować świat. Wóz drugiej generacji dostał nową nazwę, uzupełnioną o słowo „performance”, który to zabieg zdradza właściwie wszystko.

Audi RS e-tron GT performance

RS performance to pierwszy elektryczny model o tej nazwie. Toczterodrzwiowe coupé, jak poprzednik, ale znacznie bardziej zaawansowane technicznie i zwyczajnie radykalnie mocniejsze. RS e-tron GT performance przejmuje teraz rolę okrętu flagowego elektryków w Audi.

Audi RS e-tron GT performance

Ma silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) na przedniej osi. Motor dostał wzmocniony wałek i rozwija moc 252 kW (342 KM). Gran turismo ma do tego nowo opracowaną jednostkę PSM (również z magnesami trwałymi) na tylnej osi, która generuje moc 415 kW (564 KM), ale jest lżejsza od poprzednika o 10 kg (zastosowano lżejszy, bardziej kompaktowy wirnik).

Rekordowe osiągi

Audi RS e-tron GT performance

Łączna moc układu jest wyższa niż wynika z prostej matematyki (dodania mocy tylnego i przedniego silnika) i z wykorzystaniem funkcji wyścigowego ruszania Launch Control wynosi 680 kW (925 KM). Ta moc, oraz modyfikacja elektroniki mocy (udoskonalono falownik, który pozwala uzyskać wyższe natężenie prądu – 600 amperów, o 300 amperów więcej niż w innych wariantach auta: Audi S e-tronie GT i Audi RS e-tron GT), skutkują osiągami, które poprawiły się względem najmocniejszej wersji pierwszej generacji o 0,3 sekundy w przyspieszeniu do 100 km/h.

Audi RS e-tron GT performance

W nowym aucie flagowym zwiększono moc rekuperacji do 400 kW, a maksymalną wartość opóźnienia do 4,5 m/s2. Popracowano także nad powtarzalnością osiągów i lepszą wydajnością. Udało się je uzyskać dzięki dostosowaniu zarządzania termiką i inteligentnemu połączeniu czterech obwodów chłodzenia, szczególnie w sportowym trybie RS.

Akumulator i ładowanie

Audi RS e-tron GT performance

Nowe Audi RS e-tron GT performance ma akumulator o pojemności brutto 105 kWh (97 kWh netto). Maksymalne prądy ładowania zwiększono do 400 A. Aktywacja funkcji Launch Control umożliwia przepływ prądu o natężeniu do 1100 A. Maksymalna moc ładowania została zwiększona o 50 kW, do 320 kW. Dzięki niej na stacji ładowania o wysokiej mocy (HPC), w optymalnych warunkach, akumulator samochodu może zostać naładowany od 10 do 80 proc. w ciągu 18 minut.

Tryby jazdy

Audi RS e-tron GT performance

Nowe flagowe Audi to nie tylko moc. Dla poprawienia wrażeń z jazdy opracowano nowe zawieszenie pneumatyczne z techniką 2-komorową/2-zaworową. Jako opcja dostępny jest system aktywnego zawieszenia, selektywny dla każdego z kół. Do sportowej jazdy dostrojono system Audi drive select. Do wyboru kierowca ma trzy profile: efficiency, comfort oraz dynamic. Są też dwa indywidualnie konfigurowalne, specyficzne dla wariantu RS programy RS1 i RS2, które pozwalają skonfigurować napęd, zawieszenie, prześwit oraz brzmienie. Nowe RS e-tron GT performance daje też coś ekstra: tryb RS performance, zaprojektowany z myślą o optymalnej konfiguracji na wymagających torach i krętych drogach.

Audi RS e-tron GT performance

Audi RS e-tron GT performance jest standardowo wyposażone w 20-calowe obręcze. Gama opcjonalnych 21-calowych obręczy obejmuje pięć wzorów i dwa zestawy ogumienia (opony Bridgestone Potenza Sport lub opony o wysokich osiągach (UHP), sprawdzone na torze wyścigowym).

Czytaj też:
Volkswagen ma poważne kłopoty. Czy i jak niemiecka ikona przetrwa kryzys?
Czytaj też:
Nowe Audi Q5. Premiera bestsellera trzeciej generacji

Galeria:
Audi RS e-tron GT performance
Opracował:
Źródło: Audi