Ford świętuje 55. rocznicę wprowadzenia do produkcji Mustanga. Tylko 2018 roku do klientów na całym świecie trafiło 113 066 egzemplarzy najpopularniejszego sportowego coupé. To już czwarty rok z rzędu, kiedy Mustang zdobywa ten tytuł. W 2019 roku sprzedaż Mustanga w Europie wzrosła o ponad 27 proc.
Obecnie, udział rynkowy Mustanga w światowym segmencie samochodów sportowych wzrósł o pół punktu procentowego w stosunku do roku 2018. W porównaniu do roku 2017 sprzedaż wzrosła o 15,4 proc. – głównie dzięki kultowej wersji Bullitt.
Według danych IHS Markit, Mustang króluje w rankingach najlepiej sprzedającego się sportowego coupé na świecie. W 2018 roku nowe samochody trafiły do klientów od Australii aż po Peru. Na najważniejszym z rynków, czyli w Stanach Zjednoczonych, Ford obronił tytuł mimo sporej konkurencji. Amerykanie kupili 75 842 Mustangi.
W pierwszym kwartale 2019 roku Ford sprzedał 2 300 Mustangów w Europie. Stanowi to wzrost o ponad 27 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
– 55 lat temu „rozbiliśmy bank”, wprowadzając do sprzedaży Forda Mustanga – powiedział Jim Farley, prezes Forda ds. sprzedaży na rynkach światowych. – Mustang stał się symbolem wolności, wiatru we włosach i czystej radości z jazdy. Nie ma nic wspanialszego niż ryk V8 w wiosenny poranek. Tego nie da żaden inny samochód sportowy na świecie. Nic dziwnego, że Mustang to najbardziej kultowe sportowe coupé.
Według danych sprzedaży Forda, w 2018 roku Mustang był dostępny w sprzedaży w 146 krajach na całym świecie. Od 2015 roku na świecie sprzedano ponad 500 tys. Mustangów szóstej generacji, w tym ponad 45 tys. w Europie. W zeszłym roku nowa wersja Mustanga – Bullit – przyczyniła się do wzrostu sprzedaży o pół punktu procentowego, co stanowi wzrost o 15,4 proc. przez ostatnie dwa lata. Bullit ma silnik V8 o mocy 460 KM.
Czytaj też:
Nowi Amerykanie w Polsce. 717-konny Hellcat i gigantyczny Explorer