Uszczypliwe życzenia Chevroleta Camaro dla Forda Mustanga. Taka reklama naprawdę śmieszy

Uszczypliwe życzenia Chevroleta Camaro dla Forda Mustanga. Taka reklama naprawdę śmieszy

Spot reklamowy Chevroleta Camaro
Spot reklamowy Chevroleta Camaro Źródło: YouTube/screen
Nie ma to jak życzenia urodzinowe od największego rywala. Takie właśnie Chevrolet Camaro „złożył” Fordowi Mustangowi w filmowej reklamie. Nie obyło się jednak bez złośliwości.

Nie dalej niż wczoraj pisaliśmy o 55. urodzinach Forda Mustanga. Amerykański samochód świętuje na całego, tym bardziej, że sprzedaż idzie świetnie. Po raz czwarty z rzędu Ford Mustang został najpopularniejszym sportowym coupé na świecie.

Do życzeń postanowił dołączyć się odwieczny rywal Forda, czyli Chevrolet. Modele Mustang i Camaro są wszak w świecie motoryzacji jak Coca-Cola i Pepsi, biją się od zawsze.

Camaro „złożył życzenia” Mustangowi, mówiąc: „Wszystkiego najlepszego kucyku”. Poniżej możecie zobaczyć film:

Wydawałoby się, że wszystko jest w porządku, ale to nie do końca prawa. Amerykanie z Chevroleta pozwolili sobie bowiem na złośliwość. Uważają Forda Mustanga za auto klasy „pony car”, czyli małego sportowca (i tak jest w rzeczywistości). Słowo „pony” oznacza właśnie kucyka.

Tymczasem własne auto – Chevroleta Camaro – nazywają prawdziwym amerykańskim „muscle carem”. W reklamie doceniają więc Mustanga, ale odmawiają mu kultowego w Stanach Zjednoczonych miana prawdziwego auta dla twardzieli.

Wojny reklamowe między producentami samochodów nie są nowością. Toczą je niemieckie koncerny, Amerykanie wręcz się w nich lubują. Tym bardziej, że w Stanach Zjednoczonych reklamy porównawcze nie tylko są dozwolone, ale bardzo cenione.

Pozostaje czekać na odpowiedź Forda Mustanga. Być może też będzie dowcipna, tym bardziej, że Ford ma za sobą liczby, które zdecydowanie są na jego korzyść. Tylko w 2018 roku do klientów na całym świecie trafiło 113 066 egzemplarzy najpopularniejszego sportowego coupé. To już czwarty rok z rzędu, kiedy Mustang zdobywa ten tytuł. W 2019 roku sprzedaż Mustanga w Europie wzrosła o ponad 27 proc.

Ford Mustang Bullitt

Obecnie udział rynkowy Mustanga w światowym segmencie samochodów sportowych wzrósł o pół punktu procentowego w stosunku do roku 2018. W porównaniu do roku 2017 sprzedaż wzrosła o 15,4 proc. – głównie dzięki kultowej wersji Bullitt.

Czytaj też:
Oto najpopularniejszy samochód sportowy świata. Świętuje… 55 urodziny

Źródło: YouTube