O tym, że Volkswagen zmienia logo poinformował serwis Motor1.com. Oficjalnie wszystko zostanie ogłoszone podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (IAA 2019).
Co jest największą zmianą? Przede wszystkim kolor. Volkswagen rezygnuje z używanego w logo marki od 1967 roku niebieskiego koloru. Rezygnuje też z trójwymiaru. Ostatni logotyp był niebiesko-biały i trójwymiarowy. Teraz będzie czarno-biały i dwuwymiarowy. Logo straci też efekt podświetlenia.
Samych samochodów to nie dotknie, ponieważ Volkswagen używa logo srebrnego. To pozostanie w mocy, choć krój liter „V” i „W” będzie nieco inny.
Zmiana logo to zawsze pewnego rodzaju szok, do którego po czasie wszyscy się przyzwyczajają. To, co początkowo wydaje się absurdalne, potem zazwyczaj jest przyjmowane ciepło i ze zrozumieniem.
Pierwszym modelem, na którym zostanie zastosowany nowy znak, będzie ósma generacja Volkswagena Golfa. Zmiany dotkną 10 tysięcy salonów i serwisów niemieckiego giganta. Zacznie się w Europie, a skończy w obu Amerykach za rok.
Jak dotąd powstały w 1937 roku koncern z Wolfsburga miał 9 logotypów, ten będzie dziesiąty. Zaczął obowiązywać w 2000 roku.
Czytaj też:
Nie żyje król Volkswagena, jedna z największych postaci w historii motoryzacji