Kup korzystnie wymarzony samochód siedząc na kanapie!
Artykuł sponsorowany

Kup korzystnie wymarzony samochód siedząc na kanapie!

Twój sposób na zakup nowego samochodu
Twój sposób na zakup nowego samochodu Źródło: Carsalon.pl
Samochód z Internetu? Debiutująca platforma Carsalon.pl, wzorując się na innych rynkach, chce zmienić dotychczasowy system sprzedaży nowych aut w Polsce. Klienci bowiem coraz częściej nie tylko szukają w sieci informacji o autach, ale i są skłonni je tam kupować, jeśli odpowiada im konfiguracja i cena. Wirtualny salon ruszył właśnie 11 września!

Na rynkach Zachodniej Europy podobne rozwiązania sprawdzają się od kilku lat. Flagowym przykładem jest portal carwow.co.uk, który po czterech latach działalności uzyskał 5 proc. udziału w sprzedaży nowych samochodów na rynku brytyjskim. Ten sukces skłonił portal do rozszerzenia działalności na kolejne rynki Europy Zachodniej (rynek niemiecki i hiszpański).

Według danych brytyjskiej firmy CDK Global, 83 proc. klientów salonów samochodowych przyznaje, że korzystanie z platform online znacząco pomaga im w dokonaniu wyboru właściwego modelu, konfiguracji samochodu i uzyskania atrakcyjnej ceny pojazdu. Podobna liczba klientów (80 proc.) chciałaby także dokonywać płatności online za wybrany samochód. Jeśli taki proces przebiega sprawnie, zadowolony klient wróci do dealera w przyszłości. Z badań Capgemini wynika, że 83 proc. klientów zadowolonych z procesu zakupu, zamierza wrócić do wybranej marki i dealera przy następnym zakupie samochodu.

Podobnie myśli polski Carsalon.pl.

Michał Słomkowski, założyciel i prezes CARSALON.pl

– „Zakup samochodu coraz częściej sprowadza się do konfiguracji nowego pojazdu przez klienta na stronie dealera lub importera i wielu wizyt w salonach w celu uzyskania najlepszej oferty. To wymaga czasu. Jesteśmy pierwszą platformą w Polsce, oferującą najbardziej korzystne warunki przygotowane przez partnerów-dealerów, a proces negocjacji zostanie ograniczony do minimum” – przekonuje Michał Słomkowski, prezes Carsalon.pl.

Klienci informują platformę, jakim samochodem są zainteresowani. System kieruje zapytania w czasie rzeczywistym do dealerów wybranej marki w celu przygotowania oferty odpowiadającej oczekiwaniom kupującego. Ostatecznie trafiają one do klienta, który wybiera najkorzystniejszą dla siebie opcję. Cały proces odbywa się na ekranie komputera (wersja webowa) lub na ekranie smartfona (wersja mobilna).

– „Producenci samochodów sprzedają je za pośrednictwem dealerów, którzy obsługują dany region. Carsalon.pl zmienia ten schemat, ułatwiając klientowi dostęp do najlepszej oferty, niezależnie od tego, gdzie w Polsce znajduje się dany salon” – mówi prezes Carsalon.pl. Tak naprawdę platforma umożliwia nowy sposób sprzedaży samochodów i tworzy miejsce łączące ze sobą dwie strony transakcji. Firma nie uczestniczy w negocjacjach czy finalizacji procesu sprzedażowego. Dealerzy mogą tu wystawiać zarówno pojazdy stockowe, które mają na placu, jak i uzgadniać – kierując się oczekiwaniami klientów - najlepszą konfigurację auta, które dopiero zostanie wyprodukowane.

Firma dotychczas podpisała kontrakty z kilkunastoma dilerami takich marek jak BMW, Mini, Land Rover, Jaguar, Jeep, Hyundai, Mitsubishi, Volkswagen, Renault, Dacia, Seat, Kia, Fiat, Abarth, Lancia czy Alfa Romeo. Do końca 2019 r. startup zamierza zawrzeć umowy z dealerami 25 najbardziej popularnych marek w kraju.

Michał Słomkowski uważa, że sukces tkwi w oferowaniu kupującym usługi, która pozwala w wygodny sposób zaoszczędzić czas i pieniądze, a dealerom pozyskać nowy kanał sprzedaży i zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów. Według badań przeprowadzonych przez Carsalon.pl tylko 25 proc. kupujących samochody wybiera najtańszą opcję. Zdecydowana większość decyduje się na ofertę sprzedawcy, który poświęcił im najwięcej uwagi i był w stanie zaoferować poszukiwany model w najkrótszym czasie.

Założycielem firmy jest były bankowiec wcześniej m.in. zarządzający płynnością i pozycjami strategicznymi na instrumentach finansowych w Banku Gospodarstwa Krajowego i Polskim Banku Przedsiębiorczości. Dwa lata temu zaczął analizować zachowania zakupowe klientów salonów samochodowych i wykorzystując umiejętności do budowania i wdrażania aplikacji, postanowił stworzyć nowy kanał dystrybucji samochodów. Nowy, bo do tej pory dealerzy próbowali wprowadzać sprzedać on-line na własną rękę lub z taką ofertą występowali importerzy, siłą rzeczy ograniczając się wyłącznie do modeli własnych marek. Całą technologiczną stronę przedsięwzięcia przygotowywali współpracujący ze startupem programiści.

Na rozruch firma pozyskała od założyciela - Michała Słomkowskiego i grupy kilku prywatnych inwestorów blisko 3 mln zł. Obecnie prowadzone są już rozmowy z wybranymi funduszami inwestycyjnymi w sprawie dalszego finansowania startupu.

Źródło: Carsalon.pl