Porsche 911 Turbo
Obie wersje napędza nowy 3,8-litrowy silnik typu bokser z dwiema turbosprężarkami VTG, który generuje moc 650 KM, o 70 KM wyższą niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 800 Nm (wzrost o 50 Nm). To gigantyczne wzrosty zarówno mocy, jak i momentu obrotowego, więcej niż spodziewano się w przedpremierowych domysłach.
Typowa dla Turbo S 8-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,7 sekundy (to 0,2 sekundy szybciej niż poprzednik). Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.
Porsche 911 Turbo
Znacznie wzrosły wymiary zewnętrzne 911 Turbo S. Nadwozie samochodu nad przednią osią jest o 45 mm szersze (mierzy 1840 mm), a całkowita szerokość nad tylną osią wynosi 1900 mm (wzrost o 20 mm). Zmodyfikowano rozstaw kół, udoskonalono aerodynamikę oraz dodano nowe mieszane ogumienie. Z przodu rozstaw kół wzrósł o 42 mm, a z tyłu – o 10 mm.
Adaptacyjna aerodynamika obejmuje teraz ruchome, sterowane klapy powietrza chłodzącego z przodu, a większe tylne skrzydło zaprojektowano by uzyskać większą siłę docisku. Po raz pierwszy 911 Turbo S przenosi swoją siłę napędową na drogę za pomocą opon w dwóch różnych rozmiarach: z przodu ma 20-calowe ogumienie (255/35), a z tyłu – 21-calowe (315/30).
Porsche 911 Turbo
Do opcji wyposażenia należy obniżone o 10 mm sportowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz sportowy układ wydechowy z regulowanymi klapami.
Zupełnie nowy silnik 911 Turbo S otrzymał całkowicie przeprojektowany układ chłodzenia powietrza doładowującego, nowe, większe turbosprężarki VTG w symetrycznej konfiguracji, a także układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Motor ma też nowy układ dolotowy.
Porsche 911 Turbo
Skok, jakiego nowa generacja modelu dokonała pod względem osiągów, bardziej można zauważyć na podstawie danych dotyczących sprintu od 0 do 200 km/h. To 8,9 sekundy, o… 1 całą sekundę lepiej niż w przypadku poprzednika.
Co we wnętrzu? Lista standardowego wyposażenia obejmuje pełne wykończenie skórą i elementy ozdobne z włókna węglowego w połączeniu ze srebrnymi akcentami. Sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną mają przeszycia nawiązujące do pierwszej generacji 911 Turbo (typ 930). Środkowy ekran PCM ma teraz przekątną 10,9 cala i nowy układ obsługi. Na pokładzie seryjnie jest też montowana sportowa kierownica GT, pakiet Sport Chrono z nowo zintegrowaną aplikacją Porsche Track Precision oraz nagłośnienie przestrzenne Bose.
Porsche 911 Turbo
Modele 911 Turbo S Coupé można już zamawiać w Polsce. Wersja Coupé będzie dostępna w cenie 1 077 000 zł. 911 Turbo S Cabriolet kosztuje 1 143 000 zł.Czytaj też:
Polacy rzucili się do salonów po najdroższe autaCzytaj też:
117 Polaków zamówiło „w ciemno” auto za grubo ponad pół miliona złCzytaj też:
Najbardziej sportowy Macan już jest. Ile kosztuje GTS?
Król jest jeden. Jest nowe Porsche 911 Turbo S, od razu z polskim cennikiem
Dodano:
Porsche pokazało nową generację 911 Turbo S. Nowy topowy wariant 911 trafia na rynek jako Coupé i Cabriolet. Ceny przekraczaj 1 milion zł.
Źródło: Porsche