Systemy zapobiegną śmierci. Ale muszą być obowiązkowe

Systemy zapobiegną śmierci. Ale muszą być obowiązkowe

Samochód, kierownica, zdj. ilustracyjne
Samochód, kierownica, zdj. ilustracyjne Źródło: Fotolia / fot. Tomasz Zajda
Badania dowodzą, że systemy wsparcia kierowców zmniejszają śmiertelność o połowę.

Badania przeprowadziła szanowana organizacja Consumer Reports ze Stanów Zjednoczonych. To jedna z konsumenckich wyroczni, która testuje produkty, przeprowadza badania i trzyma rękę na pulsie nowych i starych rynkowych produktów. Od drobiazgów po maszyny.

Teraz Consumer Reports opublikowała raport dotyczący pakietu ustaw Moving Forward Act. To cały zestaw zmian, które określają „nowy sposób komunikacji i zmian, technologii i zasad”. Wprowadzenie Moving Forward Act będzie obciążeniem dla budżetu w wysokości 1,5 biliona dolarów.

Jak się okazuje, także Ameryka chce iść w ślady Unii Europejskiej, która systemy wsparcia kierowcy robi obowiązkowymi. Jedne po drugich. Wielkie zmiany przygotowywane są latami, ale w końcu zostają obowiązującym prawem. Wymieńmy tylko normy, ale dokładanie obowiązkowych systemów również należy do działań UE.

Czytaj też:
Nowe systemy bezpieczeństwa stały się obowiązkowe

Teraz do tematu ustosunkowała się Consumer Reports. Organizacja rekomenduje wprowadzenie Moving Forward Act, uważa że obowiązkowe systemy bezpieczeństwa pomogą uniknąć aż 20 tys. śmierci na drogach rocznie.

Wg Consumer Reports konieczne jest uczynienie obowiązkowymi czterech systemów: automatycznego hamowania, utrzymania w pasie ruchu, monitorującego martwe pole i ostrzegającego przed pieszymi na drodze. Organizacja podliczyła i uznała, że gdyby te systemy stały się obowiązkowe (co postuluje Moving Forward Act) nie zginęłoby 11 800 osób rocznie.

Kolejne 1300 osób zawdzięczałoby życie wzajemnej komunikacji aut (C2C lub V2V). A urządzeniu odcinającemu zapłon po spożyciu alkoholu – od 3700 do 7400 osób rocznie.

Consumer Reports stawia jeden warunek: te systemy muszą być obowiązkowe. I takie rozwiązanie rekomendować będzie Kongresowi.

Czytaj też:
Piekło zamarzło. Śmiertelni konkurenci będą współpracować
Czytaj też:
Seniorzy nie potrafią obsługiwać nowoczesnych samochodów. Ale wiedzą, jak chcieliby się nauczyć

Opracował:
Źródło: Consumer Reports