Niesamowity Opel także w wersji spalinowej. Mokka wygrywa designem

Niesamowity Opel także w wersji spalinowej. Mokka wygrywa designem

Opel Mokka
Opel Mokka Źródło:Opel
Po niedawnym zaprezentowaniu w pełni elektrycznego nowego Opla Mokki‑e, niemiecki producent zapowiedział wprowadzenie nowej Mokki z nowoczesnymi silnikami spalinowymi.

Mimo nieznacznie dłuższego rozstawu osi (+2,0 mm) nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniego modelu. Nadal oferuje jednak 5 miejsc w przedziale pasażerskim i podobną wielkość bagażnika o pojemności do 350 litrów. Przy całkowitej długości 4,15 metra łatwiej nią manewrować i parkować w mieście.

Stylistyka nowej Mokki zaskakuje. Odważnie zaprojektowane nadwozie zwraca uwagę krótkimi zwisami i szeroką sylwetką. Nowość rynkowa jest pierwszym modelem prezentującym przyszłe oblicze samochodów marki Opel, czyli Opel Vizor, oraz nową generację cyfrowego kokpitu Opel Pure Panel. Rozciągnięty w poziomie układ wskaźników składa się z dwóch panoramicznych wyświetlaczy. Ekran znajdujący się przed kierowcą może mieć przekątną do 12 cali. W celu ułatwienia intuicyjnej obsługi i ciągłej obserwacji drogi projektanci zachowali przyciski do sterowania najważniejszymi funkcjami.

Opel po raz pierwszy oferuje także wersję Mokki o usportowionej stylistyce. Nowy pakiet wykończenia GS Line obejmuje charakterystyczne czerwone obramowanie szyb bocznych, czarny błyszczący Vizor, czarne (zamiast chromowanych) elementy dekoracyjne i emblematy na nadwoziu, specjalną tapicerkę przednich foteli, czerwone wykończenie zestawu wskaźników, czarne wykończenie obręczy kół z lekkiego stopu, dwukolorowy dach oraz czarną podsufitkę.

Auto ma zaawansowany tempomat (ACC) i aktywne pozycjonowanie na pasie ruchu. W oświetleniu również zastosowano najnowsze technologie, w tym adaptacyjne i nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED złożone z 14 elementów. Wszystkie warianty modelu Mokka są standardowo wyposażone w światła LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni oraz system automatycznego parkowania.

Nowa Mokka jest zbudowana na nowej wersji wieloenergetycznej platformy modułowej CMP (Common Modular Platform). Modułowy system oferuje maksymalną elastyczność przy projektowaniu pojazdu oraz pozwala na zastosowanie zarówno czysto elektrycznego napędu zasilanego z akumulatorów, jak i tradycyjnych silników spalinowych.

Zespół inżynierów z Rüsselsheim szczególnie postarał się o znaczące obniżenie masy w porównaniu z poprzednią generacją modelu, redukując ją nawet o 120 kg, a także o zwiększenie sztywności nadwozia.

Silniki benzynowe i wysokoprężne oferują moc od 100 KM do 130 KM.

Nowa Mokka z silnikiem o mocy 130 KM i przekładnią manualną rozpędza się do 202 km/h, a pierwszą setkę osiąga po 9,2 sekundy. Silnik 1.2 Turbo o mocy 100 KM zapewnia prędkość maksymalną 182 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 kmh w około 11 sekund. Podstawowy silnik o mocy 100 KM współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Nabywcy tego modelu w wariancie z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM mogą wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną a ośmiostopniowym automatem.

Ofertę dwóch silników benzynowych uzupełnia półtoralitrowy diesel z sześciobiegową przekładnią manualną, rozwijający 110 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego.

Opel Mokka – silniki spalinowe

  • 1.2 Turbo – 100 KM
  • 1.2 Turbo – 136 KM
  • 1.2 Turbo – 136 KM
  • 1.5 Diesel – 110 KM

Czytaj też:
Oto najpopularniejsze crossovery w Polsce

Galeria:
Opel Mokka
Źródło: Opel