Jak pisaliśmy na Auto.Wprost.pl Suzuki Jimny, jedno z niewielu prawdziwych aut terenowych na rynku, po niespełna dwóch latach od premiery obecnej generacji, zostanie wycofane ze sprzedaży w Europie. Powodem takiego ruchu są przepisy dotyczące emisji CO2.
Stosunkowo wysoka emisja CO2 Jimny'ego – między 154 a 170 g / km – w połączeniu z niską masą 1135 kg oznacza, że samochód ten nie spełnia europejskich norm emisji CO2. Suzuki Jimny napędzany jest prostym silnikiem benzynowym 1,5 l o mocy 102 KM.
Jak donosi IBRM Samar teraz pojawiło się jednak światełko w tunelu, by ten ceniony przez fanów off road'u lekki samochód terenowy pozostał jednak w ofercie Suzuki. – Większość nabywców nowego modelu to użytkownicy profesjonalni z różnych branż, którzy ze względu na charakterystykę tego samochodu użytkowali Jimny'ego głównie ze złożonymi tylnymi siedzeniami. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Suzuki zadecydowało o wprowadzeniu na rynek modelu z homologacją ciężarową, w którym tylną kanapę zastąpiono płaską podłogą. Oprócz tego przestrzeń ładunkową oddzielono bezpieczną przegrodą od pasażerów. Dzięki powiększeniu i zabezpieczeniu przestrzeni bagażowej Jimny stał się praktyczniejszym narzędziem do pracy – mówi w rozmowie z IBRM Samar Sebastian Kościółek, manager ds. PR i produktu w Suzuki Motor Poland.
Suzuki Jimny w wersji z homologacją ciężarową oferuje takie same właściwości terenowe i rozwiązania, jak w wersji osobowej – ramę nośną, 3-wahaczowe, sztywne zawieszenie osi ze sprężynami śrubowymi i napęd na cztery koła Allgrip Pro z przekładnią redukcyjną. Aby zwiększyć funkcjonalność auta, przestrzeń bagażowa w wersji ciężarowej ma pojemność 863 litry, czyli o 33 litry więcej niż wersja osobowa ze złożonymi oparciami siedzeń. Płaska podłoga pozwala wykorzystać przestrzeń bagażową, a przegroda zapobiega przemieszczaniu się ładunku do kabiny pasażerskiej.
Jimny w wersji ciężarowej ma te same systemy bezpieczeństwa, co wersja osobowa, włączając system Dual Sensor Brake Support (DSBS) zapobiegający kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców, układ wspomagania ruszania na wzniesieniu oraz wspomaganie zjazdu ze wzniesienia. Do listy standardowego wyposażenia dołączył system eCall – funkcja szybkiego powiadamiania służb ratunkowych o wypadku.
– Cennik i specyfikację ogłosimy niebawem, zaś samochody pojawią się najwcześniej w przyszłym roku, z uwagi na produkcję tego modelu w Japonii – mówi Sebastian Kościółek.
Czytaj też:
Dlaczego świat oszalał na punkcie Suzuki Jimny'ego?
Suzuki Jimny