Limuzyna znad Sekwany powstała na przedłużonej wersji koncernowej platformy podłogowej EMP2, na której zbudowany został również Peugeot 508. Jeśli chodzi o długość DS 9 mierzy 4,93 metra, zaś jego rozstaw osi to 2,90 m. Na podkreślenie zasługuje fakt, że od liftbacka firmy Peugeot „dziewiątka” jest dłuższa aż o 18 centymetrów, natomiast rozstawem osi góruje nad nim o niemal 11 centymetrów.
Do mocnych stron nowego modelu marki DS Automobiles należy szeroka paleta elementów wykończeniowych, dodatków oraz akcesoriów, wysoki komfort akustyczny w kabinie, przydatny podczas jazdy nocą system Night Vision z kamerą na podczerwień, jak również zawieszenie Active Scan Suspension, które reaguje z wyprzedzeniem na nierówności drogi, sterując na bieżąco pracą amortyzatorów.
Kilka silników pod maską
DS 9 oferowany jest w wersji z silnikiem benzynowym PureTech o mocy 225 koni lub z hybrydowym napędem typu Plug-In/225 KM (w nomenklaturze grupy wspomniany układ nosi nazwę E-Tense). Składa się on z doładowanego silnika spalinowego oraz jednostki elektrycznej, zaś dzięki zastosowaniu akumulatora o mocy 11,9 kWh samochód może pokonać w trybie bezemisyjnym dystans w granicach około 48 kilometrów. Ukoronowaniem gamy modelowej będzie czteronapędowy wariant z układem hybrydowym o mocy 360 KM, do którego niebawem dołączy jeszcze 250-konna odmiana E-Tense o zwiększonym zasięgu.
Nowy DS 9. Cennik od 205 900 złotych
Oferta modelowa obejmuje dwie wersje wyposażenia, które nazwano Performance Line+ oraz Rivoli+. Ta pierwsza wyróżnia się chromowanymi elementami ozdobnymi karoserii, osłoną chłodnicy w kolorze czarnym oraz 19-calowymi obręczami kół (wzór „Monako”). W kabinie pasażerskiej uwagę zwracają fotele pokryte Alcantarą i czarną skórą ekologiczną, ozdobione przeszyciami w kolorze karmazynowym i złotym. Eleganckie materiały znajdziemy również na desce rozdzielczej, konsoli środkowej oraz panelach bocznych drzwi. Elementy sterujące, umieszczone pod centralnym wyświetlaczem, mają kryształowe wykończenie, natomiast wielofunkcyjna kierownica została obszyta perforowaną skórą licową.
W wersji DS 9 Rivoli+ wnętrze samochodu ozdobiono skórą z ziarnistą fakturą w kolorze czarnym bazaltowym. Jeszcze lepsze wrażenie robi jednak dostępny opcjonalnie pakiet Opera, który obejmuje wykonane z bordowej skóry Nappa materiały na fotelach, kanapie, konsoli środkowej oraz poszerzonej desce rozdzielczej. Tylny podłokietnik centralny oferuje gniazda USB i przełączniki funkcji masażu, podgrzewania i wentylacji foteli.
Dostawy jeszcze w tym roku
Jak wynika z informacji przekazanych przez generalnego importera IBRM Samar, dostawy samochodów na polskim rynek rozpoczną się we wrześniu bieżącego roku. Oto lista wersji aktualnie dostępnych do zamawiania:
-
DS 9 Performance Line+ PureTech 225: od 205 900 złotych (napęd benzynowy)
-
DS 9 Rivoli+ PureTech 225: od 224 900 złotych (napęd benzynowy)
-
DS 9 Rivoli+ E-Tense 225: od 254 900 złotych (napęd hybrydowy)
Czytaj też:
Fiat i Peugeot już razem. Powstał czwarty motoryzacyjny gigant świata
DS 9