Od 1850 roku Peugeot miał dziesięć kolejnych logotypów, z których każdy zawierał wizerunek lwa. Jedenasta wersja została stworzona przez Peugeot Design Lab, studio projektowe marki Peugeot. Najbardziej podobna jest do logo z 1960 roku.
Peugeot na fali wznoszącej
Dotychczasowe logo, powstałe w 2010 roku, wymagało odnowienia, aby zaakcentować zmiany, które przechodzi marka i jej modele. W ciągu ostatnich 10 lat cała gama produktów francuskiej firmy przeszła modernizację. Jej efekty to m.in.: nagroda „International Van of the Year” dla modelu e-Expert w 2021 r. oraz dla modelu Partner w 2019 r., a także trzy tytuły „Car of the Year” (dla Peugeot 308 w 2014 r., Peugeot 3008 w 2017 i Peugeot 208 w 2020). Obecnie gama ta jest w trakcie elektryfikacji, zarówno samochodów osobowych, jak i lekkich samochodów dostawczych.
Nowe usługi na stronie firmy
Jednocześnie zmieniła się strona internetowa firmy. Obecnie pełni nie tylko funkcję informacyjną, ale umożliwia klientom przejście przez procedurę sprzedaży: od zapoznania się z modelem, przez konfigurowanie auta, sporządzenie umowy, wybór formuły finansowania, sprzedaż, aż po odsprzedaż, jak informuje IBRM Samar.
Ostatnio logo firmowy motoryzacyjne zmieniają masowo. Stało się tak w przypadku Nissana, Volkswagena, Opla, BMW, Roll-Royce'a i wielu innych. Nowe znaki towarowe są zawsze prostsze, bardziej przejrzyste i dwuwymiarowe.
Przy okazji zmiany logo Peugeot zapowiedział też ważne zmiany w strategii firmy. Firma jest kolejną, która zdecydowała się na pełną elektryfikację napędów, a w późniejszym okresie na zupełne odejście od zasilania spalinowego.
Czytaj też:
Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy