Jeep Wrangler pod napięciem. Kultowy model jako hybryda plug-in

Jeep Wrangler pod napięciem. Kultowy model jako hybryda plug-in

Jeep Wrangler 4xe
Jeep Wrangler 4xe Źródło: Stellantis
Nowa hybryda plug-in Wrangler 4xe to według Jeepa najwszechstronniejszy, najpotężniejszy, najbardziej wydajny, zaawansowany technicznie i przyjazny dla środowiska Wrangler wprowadzony do tej pory na europejskie rynki.

Nowy Wrangler 4xe pozwala na podróżowanie w dowolne miejsca w terenie oraz bezemisyjne przedostawanie się także do centrum miasta. Wrangler 4xe, łączy w sobie zalety napędu 4x4 z napędem elektrycznym.

Osiągi jak na sterydach

Dzięki elektryfikacji poprawione zostały jego legendarne możliwości. Ulepszono również osiągi: Wrangler 4xe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i dostarcza 380 KM maksymalnej łącznej mocy oraz 637 Nm momentu obrotowego. Ponadto, zaawansowany hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia zasięg do 50 km i zerową emisję w trybie całkowicie elektrycznym.

Czas ładowania akumulatora wynosi niecałe 3 godziny, korzystając z opcji planowania a dzięki funkcji Max Regen, można zwiększyć naładowanie akumulatora podczas hamowania rekuperacyjnego (funkcja wolnego biegu).

Prawdziwa terenówka

Wrangler 4xe plug-in hybrid jest wyposażony w dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów wysokonapięciowych oraz czterocylindrowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem i sprawdzoną ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite. Technologia 4xe oferuje napęd na cztery koła w trybie czysto elektrycznym.

Nowy Wrangler ma dwa zaawansowane systemy napędu 4x4 typu full time aktywowane na żądanie Selec-Trac lub Rock Trac, osie Dana nowej generacji, elektroniczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok oraz elektroniczne rozłączany przedni stabilizator.

Ładowanie nowego Jeepa Wranglera 4xe jest intuicyjne dzięki specjalnym rozwiązaniom do ładowania na publicznych stacjach i w domu za pomocą stacji ładowania easyWallbox, zapewniającej pełne ładowanie w mniej niż 3 godziny przy 7,4 kWh, oferowanej przez Free2Move eSolutions.

Do wyboru, do koloru

Nowy hybrydowy Jeep Wrangler 4xe plug-in jest dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Sahara 4xe, Rubicon 4xe i ekskluzywna seria specjalna „80th Anniversary 4xe”, z dwoma systemami napędu 4x4 i specjalnymi 17 i 18-calowymi felgami aluminiowymi.

Dostępnych jest dziesięć kolorów nadwozia: czarny, biały Bright White, czerwony Firecracker Red, szary Granite Crystal Metallic, żółty Hella Yella, srebrny Billet Silver Metallic, szary Sting-Gray i, po raz pierwszy w gamie, nowe lakiery niebieski Hydro Blue, bordowy Snazzberry i zielony Sarge Green. Wszystkie opcje kolorystyczne można łączyć z różnymi dostępnymi konfiguracjami dachu: miękkim, twardym, elektrycznym dachem power soft top i zestawem dachów.

Standardowe wyposażenie samochodu obejmuje system multimedialny Uconnect NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym, integrację smartfona poprzez aplikacje Apple CarPlay i Android Auto i usługi Uconnect oraz specjalny dla modeli 4xe 7-calowy wyświetlacz TFT z informacjami o poziomie naładowania akumulatora i zasięgu (w trybie elektrycznym i hybrydowym) i 9-głośnikowy system audio Alpine z subwooferem 552W.

Czytaj też:
Kultowa terenówka z... 500-konnym V8 pod maską

Galeria:
Jeep Wrangler 4xe
Źródło: Stellantis