Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu, zwiększonemu o 50 Nm do 650 Nm, i nowemu, kutemu wałowi korbowemu o lekkiej konstrukcji, najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW o mocy 375 kW (510 KM) zapewnia większą elastyczność i pozwala aktualnie na uzyskanie lepszego o 0,3 s przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, z opcjonalnym pakietem M Driver limit wynosi 285 km/h.
Nie tylko lepsze osiągi
Wprowadzenie na rynek nowego BMW X3 M Competition i nowego BMW X4 M Competition rozpoczyna się od sierpnia 2021 r. Oba modele mają 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic i sportowy układ wydechowy M z płynnie regulowanymi klapami w wyposażeniu standardowym. Napęd na wszystkie koła M xDrive posiada teraz większe przeniesienie napędu na tył i łączy zalety wynikające z transmisji napędu na wszystkie cztery koła ze sprawdzonymi właściwościami dynamicznymi klasycznego napędu tylnego.
Standardowy adaptacyjny układ jezdny M o specjalnej charakterystyce z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, łączy wysoki komfort codziennej jazdy i typową dla M, wyjątkową dynamikę jazdy.
Auto dostało nowe 21-calowe, frezowane i kute obręcze kół M 892M Star Spoke w kolorze Jet Black, które pozwalają zaoszczędzić 2 kg masy na każde koło. Przejęta z odświeżonych modeli BMW X3 i BMW X4, powiększona atrapa chłodnicy BMW z jednoczęściową ramą ma czarną przekładkę, która zapewnia optyczną separację części atrapy chłodnicy, ramy i podwójnego grilla atrapy chłodnicy.
Światła i stylistyka, nowocześniejsze
Oprócz standardowych diodowych reflektorów adaptacyjnych z funkcją matrycy, spłaszczonych o ok. 10 milimetrów, dostępne są teraz jako wyposażenie dodatkowe także światła laserowe BMW o zasięgu do 650 metrów.
BMW X3 M Competition przejmuje z odświeżonego BMW X3 w pełni diodowe lampy tylne z czarnym obramowaniem i węższą grafiką świetlną; dolna część pasa tylnego jest charakterystyczna dla M i polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. Z kolei nowy pas tylny BMW X4 M Competition posiada szeroką, wyróżniającą się wstawkę w kształcie kowadła, która jest polakierowana w błyszczącym kolorze czarnym. W obu modelach są po dwie pary końcówek rury wydechowej sportowego układu wydechowego M w kolorze czarnego chromu otaczają duży dyfuzor.
Czytaj też:
544-konne BMW i4 M50. Pierwsza „eMka” na prąd
BMW X3M Competition i X4M Competition