Nowy kierunek studiów: elektromobilność. Politechnika Warszawska zdecydowała

Nowy kierunek studiów: elektromobilność. Politechnika Warszawska zdecydowała

Samochody elektryczne zupełnie się w Rosji nie spopularyzowały
Samochody elektryczne zupełnie się w Rosji nie spopularyzowały Źródło:Pixabay
Nowy kierunek studiów podyplomowych, unikatowy program stażowy, praktyki studenckie w czołowych firmach, a także wymiana wiedzy eksperckiej i wspólne projekty naukowe oraz badawcze w obszarze elektromobilności. Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej oraz Polskie Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych (PSPA) podpisały porozumienie.

Jak czytamy w komunikacie PSPA, „przedmiotem porozumienia o stałej współpracy badawczo-rozwojowej i dydaktycznej jest m.in. partnerstwo merytoryczne w zakresie uruchomienia programu stażowego na kierunku Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych, począwszy od roku akademickiego 2021/2022”.

Studia pod wymagania przyszłych pracodawców

W ramach wsparcia studenci uzyskają możliwość odbywania praktyk w Centrum Kompetencyjnym PSPA oraz w firmach członkowskich organizacji. Ponadto, eksperci oraz praktycy rynku pojazdów elektrycznych będą uczestniczyli w zajęciach prowadzonych na kierunku, co pozwoli wzbogacić programu studiów o aktualne i przyszłościowe potrzeby sektora motoryzacyjnego.

PSPA i SiMR zbadają także możliwość utworzenia nowego kierunku studiów podyplomowych, dopasowanych do potrzeb pracodawców sektora elektromobilności.

Najważniejsze: oczekiwania studentów

– Podpisany dzisiaj dokument z jednej strony potwierdza nasze doskonałe relacje partnerskie, z drugiej zaś, odzwierciedla interdyscyplinarne podejście do zagadnienia elektromobilności przez władze jednej z największych i najlepszych wyższych uczelni technicznych w Europie Środkowo‐Wschodniej. Dzięki porozumieniu z Wydziałem Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej jesteśmy w stanie znacznie lepiej wczuć się w oczekiwania studentów i potrzeby pracodawców z sektora e-mobility – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

„Porozumienie między PSPA oraz Wydziałem SiMR obejmuje również możliwość uruchomienia nowej specjalności na kierunku Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych (studia I i II stopnia) lub w ramach indywidualnego toku studiów, kreowania tematyki prac przejściowych i dyplomowych z uwzględnieniem wymagań dydaktycznych oraz potrzeb rynku, a także sprawowania przez reprezentantów PSPA roli konsultantów lub opiekunów przedmiotowych prac”, czytamy w informacji prasowej PSPA.

Czytaj też:
Wiemy, które polskie miasto jest najbardziej przyjazne dla kierowców