Mały dzikus. Nowy Abarth 695 Esseesse

Mały dzikus. Nowy Abarth 695 Esseesse

Abarth 695 Esseesse
Abarth 695 Esseesse Źródło:Stellantis
Nowa edycja kolekcjonerska Abartha to najlepsze przyspieszenie i właściwości jezdne najszybszego modelu ze skorpionem w gamie.

Wóz zostanie wyprodukowany w 1390 egzemplarzach. Będzie dostępny w dwóch kolorach: 695 egzemplarzy w kolorze Czarnym Scorpione i 695 w kolorze Szarym Campovolo.

Tworząc nową serię specjalną, zespół inżynierów i projektantów Abartha czerpał inspirację z modelu pochodzącego z 1964 roku, określanego „Cinquino” i stuningowanego pod nazwą 695 Esseesse. Samochód ten wyróżniał się m.in. silnikiem o pojemności skokowej zwiększonej do 690 cm3 i mocy 38 KM, umożliwiającej osiągnięcie prędkości 140 km/h.

Gadżety od najlepszych

Model, wyprodukowany w liczbie zaledwie 1000 sztuk, był przeznaczony do codziennego użytku, a jednocześnie stanowił sportowy samochód miejski skierowany do klientów poszukujących najlepszych osiągów.

Głównym celem przyświecającym inżynierom podczas projektowania nowego Abartha 695 Esseesse była dalsza poprawa przyspieszenia i właściwości jezdnych. W tym celu zadbano o obniżenie masy, zmianę jej rozkładu i zwrócono uwagę na aerodynamikę. Jego nowa, aluminiowa maska z dwoma przetłoczeniami jest o 25 proc. lżejsza w porównaniu do tej używanej w innych wersjach, co w połączeniu z zastosowaniem układu wydechowego Akrapovič oraz innymi zabiegami zmniejszyło całkowitą masę samochodu o 10 kg w porównaniu do Abartha 595 Competizione. Wyjątkowy wygląd auta uzupełnia umieszczony z tyłu regulowany spojler.

Silniki i dane techniczne

Nowy Abarth 695 Esseesse jest wyposażony w silnik 1.4 T-Jet, który generuje 180 KM mocy i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3000 obr./min. Przekłada się to na prędkość maksymalną wynoszącą 225 km/h (ze spojlerem ustawionym pod kątem 0 stopni) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Dystans 400 metrów ze startu zatrzymanego 695 pokonuje w 15,1 sekundy. Sportowy charakter auta podkreślają też amortyzatory Koni FSD na obu osiach oraz układ hamulcowy z 4-tłoczkowymi czerwonymi zaciskami Brembo z przodu i wentylowanymi tarczami o średnicy 305/240 mm (przód/tył). Seryjnie w 695 Esseesse zastosowano przekładnię manualną, ale na życzenie przyszłego właściciela, dostępna jest zautomatyzowana, sekwencyjna skrzynia Abarth z zamontowanymi przy kierownicy łopatkami do zmiany biegów.

Czytaj też:
Osiągi i styl. Nowy Abarth Turismo Competizione

Galeria:
Abarth 695 Esseesse
Źródło: Stellantis