Ford Mustang Mach-E GT: 3,7 sekundy do setki. Wiemy, kiedy auto będzie można zamówić

Ford Mustang Mach-E GT: 3,7 sekundy do setki. Wiemy, kiedy auto będzie można zamówić

Ford Mustang Mach-E GT
Ford Mustang Mach-E GT Źródło: Ford
Debiut Forda Mustanga Mach-E GT już dziś 9 lipca na Festival of Speed w Goodwood. Mocarnego elektryka już pod koniec lata będzie można zamawiać w polskich salonach.

Kluczowa informacja na początek: przyjmowanie zamówień na ten samochód w Polsce planowane jest na wrzesień tego roku. Mustang Mach-E GT dysponuje wyższym momentem obrotowym, niż jakikolwiek inny seryjny pojazd Forda, oferowany kiedykolwiek klientom w Europie, przyspieszenie od 0-100 km/h (0-62 mph) osiąga w czasie 3,7 sekundy, co czyni go najszybciej przyspieszającym pięciomiejscowym samochodem Forda oferowanym dotychczas w europejskiej gamie.

Mustang Mach-E GT. Więcej mocy na tył

Dwusilnikowy, elektryczny zespół napędowy, przekazujący moment obrotowy na wszystkie koła, zaawansowane adaptacyjne zawieszenie MagneRide i wysokowydajny układ hamulcowy Brembo zapewniają reakcje i zwrotność samochodu sportowego.

Mustang Mach-E GT otrzymał również wyjątkowe dla tej wersji zestrojenie układu napędowego, który – inaczej niż w innych wersjach Mustanga Mach-E z napędem na obie osie – przekazuje więcej momentu obrotowego na tylne koła, w czym pomagają specjalnie opracowane opony, zdolne przenieść ekstremalnie wysoki moment obrotowy na nawierzchnię drogi.

Zasięg: 500 km. Bateria: 88 kWh

Ponadto wprowadzono nowy tryb Untamed Plus, by ułatwić kierowcy wykorzystanie mocy układu napędowego oraz uzyskać powtarzalność czasów kolejnych okrążeń toru, co uzyskano drogą jednoczesnego sterowania pracą kontroli trakcji i stabilności, zapewniając przy okazji bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy, gdy pozwalają na to przepisy i warunki.

Wyposażenie standardowe tej wersji Mustanga-E obejmuje sportowe fotele Ford Performance, 20-calowe obręcze kół, charakterystyczne dla tej wersji lakiery Grabber Blue i Cyber Orange oraz unikalne elementy stylizacji nadwozia, jeszcze bardziej wyróżniające elegancką i mocną sylwetkę SUV-a, a jednocześnie zachowujące niepowtarzalne cechy najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego świata.

Mustang Mach-E GT, wyposażony standardowo w powiększony akumulator o pojemności 88 kWh (energii użytecznej), umożliwia jazdę z napędem czysto elektrycznym, zapewniając do 500 km zasięgu między kolejnymi ładowaniami. Ładowanie z mocą do 150 kW może zwiększyć zasięg jazdy średnio o 99 km w ciągu około 10 minut ładowania, a ładowanie od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora trwa około 45 minut.

Czytaj też:
Zobacz jak „petrolheadzi”, fani spalinowego Mustanga, przyjęli elektryka Mach-E

Galeria:
Ford Mustang Mach-E GT