Zobacz jak „petrolheadzi”, fani spalinowego Mustanga, przyjęli elektryka Mach-E

Zobacz jak „petrolheadzi”, fani spalinowego Mustanga, przyjęli elektryka Mach-E

Mustang Mache-E na Mustang Race 2021
Mustang Mache-E na Mustang Race 2021 Źródło:Ford
Ford Mustang Mach-E spotkał „petrolheadów”. Na zjeździe Mustang Race 2021 fani spalinowej wersji mieli okazję poznać elektryka. Jak zareagowali?

To mogło skończyć się sukcesem lub kompletną klapą. Ford Polska we współpracy z Mustang Klub Polska przygotował niespodziankę dla uczestników jubileuszowego, dziesiątego Rajdu Turystycznego Mustang Race 2021. Na lotnisku w Pile na fanów spalinowej motoryzacji czekał nowy, całkowicie elektryczny Mustang Mach-E, gotowy do intensywnych testów.

Mustang Race po raz dziesiąty

Rajd turystyczny Mustang Race to wyjątkowa impreza, która organizowana jest od 2011 roku przez Mustang Klub Polska. Jubileuszowa edycja zgromadziła 50 załóg złożonych z miłośników Forda Mustanga oraz ich niezwykłe samochody. Były wśród nich zabytkowe egzemplarze z pierwszych lat produkcji, a także modele Shelby, Saleen czy Bullitt. Nie zabrakło również aut samodzielnie modyfikowanych.

Uczestnicy Mustang Race 2021 odwiedzili między innymi wyspę Uznam, a po drodze czekało na nich wiele ciekawych wyzwań przygotowanych przez organizatora. Największą niespodzianką były – zorganizowane w największej tajemnicy przed uczestnikami – jazdy testowe Fordem Mustangiem Mach-E.

Mustang Mach-E spotyka „petrolheadów”

Całkowicie elektryczny Mustang Mach-E od wschodu słońca czekał na uczestników motosportowych aktywności przykryty. Kiedy na płycie lotniska pojawiło się ponad 50 Mustangów nastąpiło jego odsłonięcie i rozpoczęły się jazdy testowe.

Czy samochód spodobał się miłośnikom Mustanga, wyznającym kult fordowskiego silnika V8? Bardzo. Większość z nich była pod wrażeniem wyposażenia, stylistyki, a także wnętrza i jakości wykonania. Ale gwoździem programu były jazdy testowe i możliwość sprawdzenia przyspieszenia elektrycznego Mustanga Mach-E.

– Mustang Mach-E ma zasięg do 610 kilometrów, a napęd może być przekazywany na koła przednie lub na obie osie. Dostępny jest w wersjach o mocy od 269 do 351 KM. W wersji najmocniejszej z napędem na cztery koła sprint do „setki” zajmuje tylko 5,8 sekundy. Mustang Mach-E oferuje trzy tryby jazdy zmieniające charakter samochodu – Active, Whisper i Untamed – mówił Maciej Polak z Ford Polska.

Uczestników pozytywnie zaskoczyło przyspieszenie – 5,8 sekundy do setki oraz zachowanie się w dynamicznych zakrętach. Kierowcy doceniali możliwości zawieszenia, układ hamulcowy oraz przyspieszenie.

Mustang elektryczny święci triumfy

Sprzedaż elektrycznego Mustanga wyniosła w USA 2 465 sztuk w czerwcu, zaś od początku roku nowych właścicieli znalazło 12 975 egzemplarzy. Mustang Mach-E jest najszybciej sprzedającym się modelem Forda w USA, pozostając na placu dilerskim jedynie 11 dni przed trafieniem do nabywcy. W Polsce 220 sztuk Macha-E na 2021 roku rozeszło się zanim samochód trafił do dilerów. W najbliższym czasie pierwsze egzemplarze trafią do polskich klientów.

Galeria:
Mustang Mache-E na Mustang Race 2021
Źródło: Ford