Elektryfikacja jest kluczowym punktem strategii francuskiej marki. Nowy Peugeot 308 już w momencie debiutu rynkowego oferuje w wersjach hatchback i kombi dwa napędy hybrydowe typu plug-in. Dzięki tym nowościom już w 2021 roku poziom elektryfikacji gamy samochodów osobowych i dostawczych Peugeot będzie wynosił 70 proc. W 2023 roku 85 proc. modeli marki będzie zelektryfikowanych. Poziom 100 proc. Peugeot osiągnie w Europie w 2025 roku.
Hybrydy w nowym 308
Od debiutu rynkowego nowy Peugeot 308 oferuje dwa napędy hybrydowe typu plug-in (plug-in hybrid), które poszerzają ofertę zelektryfikowanych modeli marki.
Nowy Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 rozwija moc 225 KM dzięki połączeniu silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 26 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100 proc. elektrycznym.
Natomiast wersja HYBRID 180 e-EAT8 napędzana jest przez silnik PureTech 150 KM (110 kW) współpracujący z tym samym silnikiem elektrycznym 81 kW i skrzynią biegów e-EAT8, z emisją CO2 od 25 g/km i zasięgiem do 60 km w trybie 100 proc. elektrycznym.
Początek elektryfikacji: 3 lata temu
Elektryfikacja gamy Peugeot rozpoczęła się trzy lata temu od wprowadzenia e-208. W ciągu tego czasu w 100 proc. elektryczne modele marki (e-208, e-2008, e-Traveller i e-Expert) oraz ładowane hybrydy (3008 i 508) zadomowiły się na rynku. Po pięciu pierwszych miesiącach 2021 roku, Peugeot zajmuje drugie miejsce wśród producentów samochodów skierowanych do szerokiego grona odbiorców pod względem wielkości sprzedaży w Europie i trzecie miejsce jeśli chodzi o sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. Peugeot e-208 i e-2008 zajmują w swoich segmentach BEV drugie miejsce.
Czytaj też:
Nowy Nissan Qashqai. Pierwsza jazda jednym z ulubionych aut Polaków