Tym samym łączna długość betonowej jezdni, z której można już korzystać, pokonując trasę Piotrków Trybunalski – Kamieńsk, wzrosła do niemal 18 kilometrów. Długość całego odcinka wynosi 25 km.
Budowa autostrady A1
Wprowadzanie zmian w organizacji ruchu rozpocznie się o godz. 10. Otwarta zostanie wschodnia część węzła Kamieńsk, a dzięki tymczasowemu połączeniu jezdni lewej A1 z drogą wojewódzką nr 484 od strony zachodniej, zostanie zlikwidowane tymczasowe rondo.
Wkrótce zniknie ostatni fragment „gierkówki”
Cała betonowa jezdnia wschodnia, jak deklaruje wykonawca, ma być gotowa do końca wakacji. Oznacza to, że do przekazania pozostało tylko siedem kilometrów nowej betonowej jezdni między Wolą Krzysztoporską i Parzniewicami. Tym samym stara jezdnia tzw. „gierkówki” przejdzie bezpowrotnie do historii, a kierowcy na całym, 81-kilometrowym odcinku budowanej A1 od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy będą mieli do dyspozycji nową betonową nawierzchnię.
Zmiany w organizacji ruchu
Do jesieni na odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli jeden pas ruchu w kierunku Łodzi oraz jeden w kierunku Katowic. Na początku października wprowadzony zostanie układ 2+2 – po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Betonowe jezdnie rosną
Obecnie na wszystkich pozostałych odcinkach budowanej na terenie województwa łódzkiego autostrady A1, czyli Tuszyn – Piotrków Trybunalski, Kamieńsk – Radomsko i Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego, a także na odcinku w woj. śląskim, kierowcy korzystają już z betonowej jezdni. Łączna jej długość na obecną chwilę to niemal 56 kilometrów, a od najbliższego piątku będzie to blisko 58 kilometrów.
Czytaj też:
Już w weekend autostrada A1 będzie bardziej komfortowa dla kierowców