Czeska marka odnotowała szczególnie silny wzrost dostaw pojazdów w Rosji (+54,3 proc.), Indiach (+31,2 proc.), Europie Wschodniej (+35,0 proc.) i Europie Zachodniej (+30,9 proc.). Zwiększyła swoje przychody ze sprzedaży o 35,2 proc. do 10 199 mld euro w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, podczas gdy zysk operacyjny wzrósł o 327,2 proc. do 974 mln euro, przekraczając wyniki sprzed pandemii. Rentowność sprzedaży osiągnęła poziom 9,6 proc.
Dekada transformacji
Skoda do 2030 roku planuje stać się jedną z pięciu najlepiej sprzedających się marek motoryzacyjnych w Europie. Aby to osiągnąć, koncentruje się na przystępnych cenowo modelach podstawowych i szerokim portfolio modeli częściowo lub w pełni elektrycznych. Ponadto Skoda zamierza stać się czołową europejską marką w Indiach, Rosji i Afryce Północnej.
Od stycznia do czerwca marka dostarczyła klientom na całym świecie 515 300 pojazdów, czyli o 20,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (pierwsza połowa 2020 roku: 426 700 pojazdów). W Europie Zachodniej Škoda odnotowała 237 900 dostaw w pierwszym półroczu, o 30,9 proc. więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2020 roku. W Niemczech, na największym rynku krajowym, marka zwiększyła dostawy do klientów o 19,4 proc.
Sukcesy na ważnych rynkach
W Europie Środkowej Skoda dostarczyła klientom w pierwszej połowie 2021 roku 97 400 pojazdów (w porównaniu do 84 400 pojazdów od stycznia do czerwca 2020 roku to wzrost o 15,4 proc.). Na czeskim rynku Skoda zwiększyła dostawy do klientów o 11,7 proc. do 44 tys. pojazdów.
W Polsce w pierwszym półroczu 2021 roku zarejestrowano 28 626 pojazdów marki. To o 13,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (od stycznia do czerwca 2020 roku: 25 297 zarejestrowanych pojazdów). Najczęściej wybieranym przez kierowców modelem ponownie została Octavia, drugie miejsce zajęła Fabia.
Z innych ważnych rynków Skoda odnotowała sukces w Indiach i Turcji, a porażkę w Chinach, gdzie sprzedaż spadła.
Czytaj też:
Znamy ceny Lexusa NX drugiej generacji