Jest pierwszy prototyp Volkswagena ID.Buzz z funkcją jazdy autonomicznej

Jest pierwszy prototyp Volkswagena ID.Buzz z funkcją jazdy autonomicznej

Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ Źródło:Volkswagen Samochody Dostawcze
Volkswagena ID.Buzz z funkcją jazdy autonomicznej został opracowany z myślą o zmniejszeniu korków i zwiększeniu bezpieczeństwa w ruchu miejskim.

W czarno-białym kamuflażu i z dodatkową, wysoką konstrukcją na dachu, wjechał cicho do hali, w której w przeddzień rozpoczęcia targów IAA Mobility 2021 w Monachium odbywał się „New Auto Night”, event Grupy Volkswagen.

To jeden z pierwszych pięciu autonomicznych pojazdów testowych ID. Buzz AD (Autonomous Driving) marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja seryjna tego samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostarczyciel usług mobilności. Do powstania tego modelu przyczyniła się również firma Argo AI, globalne przedsiębiorstwo zajmujące się technologią autonomicznej jazdy, które opracowało system autonomicznej jazdy (SDS) ID. Buzz AD1, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze.

Pierwsza praca auta już w 2025 roku

Począwszy od roku 2025, autonomiczny ID.Buzz AD1 w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez MOIA, będzie woził pasażerów na terenie Hamburga. – Grupa Volkswagen jest w trakcie transformacji od producenta samochodów, do globalnego dostawcy usług mobilności opartych na oprogramowaniu – wyjaśniał podczas eventu prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess.

Argo testuje prototyp ID. BUZZ AD1 w różnych obszarach miejskich. System jazdy autonomicznej Argo obejmuje zestaw czujników, oprogramowanie i platformy IT zapewniające rozpoznawanie otoczenia pojazdów w promieniu 360°, przewidywanie działań pieszych, rowerzystów i pojazdów oraz sterowanie pracą silnika, układu hamulcowego i kierowniczego w taki sposób, by pojazd poruszał się bezpiecznie i naturalnie, niczym doświadczony kierowca.

Volkswagen ID.BUZZ

Czujnik widzi pojedyncze fotony z 400 metrów

Argo AI do bezpiecznej jazdy autonomicznej wykorzystuje kamery, radar i lidar. Czujnik Argo Lidar umieszczony jest wysoko na dachu prototypu ID. Buzz AD1, może wykrywać obiekty z odległości ponad 400 metrów. Opatentowana technologia Geiger-mode ma zdolność wykrywania nawet najmniejszych cząstek światła (pojedynczego fotonu), dzięki czemu zauważa obiekty nawet o niskim współczynniku odbicia, takie jak pojazdy pomalowane na czarno, co umożliwia bardzo dokładne odwzorowanie otoczenia.

Testy ID.BUZZ AD1 odbywają się we współpracy z marką Volkswagen Samochody Dostawcze, w centrum rozwojowym Argo AI w Neufahrn niedaleko Monachium. Oprócz toru testowego w Stanach Zjednoczonych, Argo dysponuje również dziewięciohektarowym zamkniętym torem w pobliżu lotniska w Monachium, na którym testowane są różne sytuacje drogowe charakterystyczne dla europejskich warunków jazdy.

Usługi mobilności istotniejsze od samochodów

Trzecim, obok Volkswagen Samochody Dostawcze i Argo AI partnerem projektu jest MOIA – dostawca sługi mobilności. Ta spółka-córka Grupy Volkswagen ma duże doświadczenie w dziedzinie usług mobilności i zarządzania flotą. W bardzo krótkim czasie MOIA stworzyła największą w Europie flotę usług typu ridepooling. Przewiozła już miliony pasażerów. MOIA, począwszy od roku 2025 będzie pierwszym użytkownikiem ID.Buzz AD1.

Czytaj też:
Oszałamiające Audi Grandsphere Concept. Niech takie będzie nowe A8!

Źródło: Volkswagen Samochody Dostawcze