Kampania „Każda podróż ma znaczenie” realizowana jest przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), przy wsparciu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
„Każda podróż ma znaczenie” to hasło kampanii, której celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy oraz świadomości społecznej Polaków w zakresie elektromobilności, a w efekcie kształtowanie postaw ekologicznych u relatywnie jak największej liczby osób. Tytułową podróż, w ramach kampanii, organizatorzy będą przedstawiać w sposób dosłowny, na przykładzie realnych bohaterów – użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce, dla których elektromobilność oznacza szereg korzyści.
Elektryki to same korzyści, jak twierdzą organizatorzy
– Dla środowiska naturalnego, elektromobilność oznacza brak spalin i lokalną zeroemisyjność, w tym brak emisji CO2 i redukcję wielu szkodliwych związków chemicznych do atmosfery, a tym samym ograniczanie smogu i poprawę warunków naszego życia i zdrowia. Dla użytkowników, samochody elektryczne to z kolei konkretne benefity i przywileje, m.in. dopłaty do zakupu w programie „Mój elektryk” NFOŚiGW, darmowe parkowanie w płatnych strefach czy możliwości korzystania z buspasów, a także po prostu – wygoda, komfort użytkowania i łatwość eksploatacji – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i dodaje, że projekt polega na realizacji wysokozasięgowej, edukacyjnej kampanii cross–mediowej.
Państwowe pieniądze zostaną zaangażowane
Jak informują organizatorzy, w ramach kampanii elektromobilność zostanie skojarzona z innowacyjnymi i efektywnymi technologicznie oraz ekonomicznie rozwiązaniami w transporcie, oddziałującymi na środowisko naturalne, poprawę warunków życia i ludzkiego zdrowia, a także rozwój gospodarczy.
– Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wiedząc, że propagowanie nowych i czystych technologii wymaga edukacji, postawił na szereg działań przybliżających użytkownikom korzyści z elektromobilności. Istotnym elementem tej edukacyjnej układanki jest kampania „Każda podróż ma znaczenie”. Jest to idealne narzędzie do przekazania wiedzy, co pozwoli podnieść świadomość społeczną oraz będzie promować postawy ekologiczne w transporcie – mówi Artur Lorkowski, zastępca prezesa NFOŚiGW.
Masowa i głośna kampania
Działania edukacyjne w ramach kampanii przyjmą charakter komunikacji masowej, realizowanej w ramach wielu projektów upowszechniających wiedzę z zakresu klimatu, ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, właśnie w kontekście elektromobilności. W ramach kampanii, w pierwszej kolejności uruchomiony zostanie landing page pod adresem www.kazdapodrozmaznaczenie.pl. Strona pozwoli na udostępnienie bazy wiedzy, obejmującej najważniejsze zagadnienia dotyczące elektromobilności z uwzględnieniem aspektów środowiskowych.
Jak podają organizatorzy, korzyści związane z zakupem i eksploatacją EV będą ponadto wskazywane w ramach zaplanowanej kampanii radiowej, a także publikacji w prasie i portalach branżowych oraz horyzontalnych, a także w ramach akcji redakcyjnych. Do promowania elektromobilności zostaną także zaangażowane znane osoby.
Czytaj też:
Rozbudowa infrastruktury ładowania w Polsce nabiera tempa