Toyota promuje wodór. Ogniwa dla ciężarówek będzie sprzedawać wszystkim chętnym

Toyota promuje wodór. Ogniwa dla ciężarówek będzie sprzedawać wszystkim chętnym

Ciężarówka na wodór i fabryka Toyoty
Ciężarówka na wodór i fabryka Toyoty / Źródło: Toyota
Toyota ogłosiła plany seryjnej produkcji podwójnych modułów ogniw paliwowych dla dużych ciężarówek, które będą oferowane wszystkim zainteresowanym producentom.

Moduły będą wytwarzane w fabryce TMMK w Stanach Zjednoczonych. Tym samym USA stanie się kolejnym obok Japonii krajem, w którym Toyota będzie produkowała te kluczowe komponenty napędu wodorowego. Toyota ma za sobą kilka lat testów prototypowych ciężarówek na ogniwa paliwowe, w czasie których samochody przejechały tysiące kilometrów w kalifornijskich portach, transportując towary między statkami i centrami logistycznymi.

Produkcja ogniw paliwowych Toyoty w Stanach Zjednoczonych

W 2023 roku w fabryce Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK) powstanie linia produkcyjna zintegrowanych podwójnych zestawów ogniw paliwowych, przeznaczonych dla dużych ciężarówek. Zostaną one tak przygotowane, aby producenci pojazdów ciężarowych mogli je montować na już opracowanych platformach, na których obecnie produkują samochody z konwencjonalnymi silnikami Diesla. Toyota udzieli im odpowiedniego wsparcia technicznego, aby jak najwięcej firm poszerzyło swoją ofertę o bezemisyjne samochody transportowe, zasilane wodorem.

Ciężarówka na wodór i fabryka Toyoty

Moduły ogniw paliwowych dla ciężarówek

Podwójne moduły ogniw paliwowych ważą około 635 kg i mają łączną moc 160 kW. Kompletny napęd składa się również z silników elektrycznych, wysokonapięciowej baterii, układu przeniesienia napędu i zbiorników wodoru. Toyota podzieli się z klientami swoją wiedzą w kwestiach integracji napędu wodorowego z pojazdem, by pomóc producentom ciężarówek w dostosowaniu ich produktów do montażu napędów wodorowych i przyspieszyć popularyzację bezemisyjnych ciężarówek.

Uniwersalny moduł ogniw paliwowych Toyoty w Europie

Toyota realizuje podobne podejście na europejskim rynku, gdzie oferuje łatwy w montażu, uniwersalny moduł ogniw paliwowych drugiej generacji. Jest on przeznaczony dla producentów wodorowych pojazdów i urządzeń do wielu różnych zastosowań, takich jak ciężarówki, autobusy, pociągi, statki oraz generatory stacjonarne. Moduł o mocy 60 kW lub 80 kW jest wyposażony w systemy dostarczania powietrza i wodoru, system chłodzenia i jednostkę sterującą mocą.

Czytaj też:
Kolejny gigant stawia na wodór. Tym razem zadeklarował się Hyundai

Źródło: Toyota
 2

Czytaj także