– Brak nam słów, by wyrazić naszą wdzięczność dla Fritza Enzingera za ostatnie 10 lat i jego niezwykle udaną pracę. Fritz ukształtował całą epokę Porsche Motorsport – epokę, która doprowadziła nas do niesamowitych triumfów i zdobycia wielu tytułów mistrzowskich – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju. – Sport motorowy odgrywa bardzo szczególną rolę w strategii korporacyjnej Porsche. Od zawsze wykorzystywaliśmy wyścigowe platformy jako laboratoria do testowania najnowszych rozwiązań. Thomas Laudenbach ma wszystko, czego potrzeba, aby z powodzeniem kontynuować tę misję. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość motorsportu – i chcemy brać aktywny udział w jej kształtowaniu. Prototyp Mission R, zaprezentowany na targach IAA MOBILITY w Monachium, stanowi ekscytującą zapowiedź tego, co przed nami.
Kilka lat sukcesów Austriaka
Kiedy Austriak Fritz Enzinger przybył do Porsche w 2011 r., stanął na czele obfitującego w sukcesy programu LMP1 z udziałem 919 Hybrid. W latach 2014-2017 pod jego kierownictwem Porsche odniosło trzy zwycięstwa w generalnej klasyfikacji 24-godzinnego wyścigu Le Mans i w ciągu trzech lat z rzędu zdobyło łącznie sześć tytułów mistrza świata. W 2019 r. Enzinger przejął całkowitą odpowiedzialność za Porsche Motorsport. W tym samym roku na koncie producenta pojawiły się dwa kolejne tytuły mistrzowskie, tym razem z 911 RSR w kategorii GTE-Pro Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Pod wodzą Enzingera Porsche przystąpiło również do rywalizacji w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA i z pomocą 911 RSR wywalczyło tytuły w północnoamerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) w mocno obleganej klasie GTLM.
Nowy szef, nowe wyzwania
– Za nami niesamowicie intensywny czas. Rozwój programu LMP1, hat trick w Le Mans i tytuły mistrza świata z 919 Hybrid, tytuł mistrzowski z 911 RSR, nasze wejście do Formuły E oraz przygotowywanie naszych startów maszyną LMDh od 2023 r. – to wszystko od każdego z nas wymagało hartu ducha i skupienia. Takie sukcesy zawsze są efektem doskonałej pracy zespołowej. W szczególności dziękuję wszystkim, którzy się do tego przyczynili – w kokpicie, na torze, w Weissach, Flacht i w Zuffenhausen – powiedział Fritz Enzinger.
Thomas Laudenbach urodził się w Santiago w Chile. Jest dyplomowanym inżynierem – ukończył studia inżynierskie w Instytucie Technologicznym w Karlsruhe. Karierę zawodową zaczynał od DTM i firmy serwisowej, która opracowywała komponenty zespołu napędowego dla różnych europejskich producentów samochodów. Jesienią 1998 r. trafił do Porsche AG, gdzie do 2013 r. – jako szef rozwoju układów napędowych – był zaangażowany w projekty samochodów wyścigowych i sportowych, takich jak 918 Spyder, 911 RSR, 911 GT3 R oraz 911 GT3 Cup.
Czytaj też:
Supersamochód sentymentalny. Ford GT w wersji upamiętniającej LeMans