Bazując na danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar sprawdził, które marki osiągnęły największe wzrosty rejestracji na rynku europejskim, a które nadal są na minusie.
ACEA podsumowała, że do końca sierpnia 2021 roku w Europie zarejestrowanych zostało 8 188 886 nowych samochodów osobowych, o 12,7 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Azjaci triumfują w Europie
Zdecydowana większość marek uzyskała lepsze wyniki od ubiegłorocznych. Analizując grupy producentów, na pierwszym miejscu znalazł się Hyundai Group (Hyundai + Kia) z wynikiem +28,3 proc., a zaraz po nim Toyota (+26,5 proc.). Największe europejskie koncerny, czyli Volkswagen Group i Stellantis, miały zbliżone do siebie wzrosty, odpowiednio: +14,5 proc. i +14,8 proc. Z kolei Renault Group (bez Nissana i Mitsubishi) zanotował spadek w wysokości 5,3 proc.
W rankingu marek największym wzrostem może pochwalić się Smart (+89,6 proc.), który w zeszłym roku po ośmiu miesiącach notował największy spadek (-84,2 proc.). Według danych ACEA, obecnie 7 marek ma słabsze wyniki od ubiegłorocznych, a największą stratę poniosła Łada (-39,7 proc.).
Zestawienie Top 10 marek z największymi wzrostami:
-
Smart + 89,6
-
Alpine +60,7
-
Jeep +32,7
-
Lancia +30,9
-
Kia +28,9
-
Hyundai +27,8
-
Toyota +27,6
-
Land Rover +25,6
-
Mazda +25,2
-
Seat +24,9
Zestawienie Top 10 marek z największymi spadkami (lub słabymi wzrostami):
-
Łada -39,7
-
Mitsubishi -31,7
-
Alfa Romeo -15,4
-
Renault -10,7
-
Honda -8,9
-
Nissan -5,2
-
Ford -1,5
-
Mercedes +1,1
-
DS +2,0
-
Porsche +3,5
Czytaj też:
Europa potężnie dołuje. Jest popyt, ale nie ma podaży