Volkswagen mimo kłopotów będzie produkował. Inaczej niż Fiat w Tychach

Volkswagen mimo kłopotów będzie produkował. Inaczej niż Fiat w Tychach

Volkswagen Poznań
Volkswagen PoznańŹródło:VW
Wielkopolskie fabryki Volkswagena mają kłopoty z półprzewodnikami, pracują na pół gwizdka, ale nie wstrzymają produkcji definitywnie, w przeciwieństwie do fiatowskich Tychów.

O ruchach „polskiego” Volkswagena pisze obszernie Instytut Badania Rynku Samochodowego Samar. Jak czytamy, firma Volkswagen Poznań, montująca w wielkopolskich fabrykach modele Caddy, Transporter, Crafter i MAN TGE nie planuje na razie wstrzymywania produkcji. Samar cytuje Patrycję Kasprzyk, rzeczniczkę prasową Volkswagen Poznań: – Wielokrotnie już w tym roku musieliśmy ogłaszać postoje w związku z ograniczonymi dostawami komponentów elektronicznych. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, ale obecnie zakłady w Poznaniu i we Wrześni pracują normalnie, choć nie wykorzystują swoich pełnych mocy produkcyjnych – mówi Patrycja Kasprzyk.

Kłopoty trwają od dawna

Kłopoty z półprzewodnikami dotykają Volkswagena od kilku miesięcy. Do tego stopnia, że produkcję wstrzymywano już kilkukrotnie. Od stycznia do czerwca 2021 roku fabryki w Poznaniu i we Wrześni wyprodukowały łącznie 103 410 samochodów wobec 102 112 egzemplarzy w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jak pisaliśmy wczoraj na Auto.Wprost.pl wstrzymanie produkcji po raz kolejny zapowiedział Fiat (Stellantis). Zakład w Tychach stanie na początku października. Powód ten sam: brak półprzewodników.

Czytaj też:
Fiat w Tychach znów przerywa produkcję. Brak półprzewodników uderza w firmę

Źródło: IBRM Samar