Nowe Audi R8 V10 Performance RWD. Potwór mocniejszy o 30 KM

Nowe Audi R8 V10 Performance RWD. Potwór mocniejszy o 30 KM

Audi R8 V10 Performance RWD
Audi R8 V10 Performance RWD Źródło:Audi
Audi R8 V10 Performance RWD, który rozwija moc 570 KM, to kolejny obok R8 V10 Performance Quattro sportowy samochód o wysokich osiągach, który teraz może pochwalić się nowym wyposażeniem i większą dynamiką jazdy. Pojazd produkowany w zakładzie „Böllinger Höfe” 60 procent podzespołów dzieli z wersją LMS GT4.

Jeszcze więcej mocy i jeszcze więcej radości z jazdy: nowe Audi R8 V10 Performance RWD, dostępne w wersji Coupé lub Spyder z mocą większą o kolejne 30 KM, to sportowe uzupełnienie modelu R8 V10 Performance Quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylne koła, z silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) umieszczonym centralnie i z nowymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest symbolem radości z jazdy.

Audi R8 V10 Performance RWD

Audi R8 V10 Performance RWD (Rear Wheel Drive) to nowa, sportowa odsłona seryjnie produkowanych samochodów sportowych Audi z napędem na tylną oś. Bazowe wersje obu modeli: R8 V10 Quattro i R8 V10 RWD w wariantach Coupé i Spyder, zostaną teraz zastąpione przez nowe wersje Performance.

Audi R8 V10 Performance RWD

Prędkość maksymalna: 329 km/h

Ten sportowy samochód z silnikiem montowanym centralnie, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h w wersji Spyder). Sercem nowego R8 jest słynny, wolnossący, 5,2-litrowy silnik V10 FSI o fantastycznym brzmieniu, błyskawicznych reakcjach i żywiołowości. W R8 V10 Performance RWD ma on moc 419 kW (570 KM).

Audi R8 V10 Performance RWD

Jednostka napędowa dostarcza maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego, o 10 niutonometrów więcej niż w Audi R8 V10 RWD, który za pomocą siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S Tronic rozdzielany jest na tylne koła. Czysto mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając przyczepność nawet wtedy, gdy drogi są mokre. Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a duże elementy wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 Performance RWD w wersji Coupé waży 1590 kilogramów, a w wersji Spyder 1695 kilogramów.

Audi R8 V10 Performance RWD

Możliwość kontrolowanego driftu

Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany drift. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia dobrą interakcję z nawierzchnią drogi. Dynamiczny układ kierowniczy, dostępny po raz pierwszy dla tylnonapędowego R8, zapewnia bardziej precyzyjną reakcję i informację zwrotną.

Audi R8 V10 Performance RWD

Dzięki temu, jazda jest bardziej dynamiczna, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni, na przykład na krętych drogach lub podczas skręcania. Zwiększa to również komfort jazdy, ułatwiając kierowanie np. podczas parkowania lub manewrowania. Sportowe zawieszenie RWD jest przystosowane specjalnie do napędu na tylne koła, posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Wyjątkowo lekkie, 19- i 20-calowe felgi odlewane z aluminium zapewniają precyzyjne prowadzenie i kontrolę podczas szybkich skrętów. Opcjonalnie dostępne są koła Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, które zapewniają dodatkową przyczepność i dynamikę. 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności z falistym wzorem oraz opcjonalne 19-calowe tarcze ceramiczne, dają pewność hamowania.

W przeważającej mierze rzemieślnicza produkcja

Audi R8 V10 Performance RWD jest budowane - w dużej mierze ręcznie - w zakładzie „Böllinger Höfe” w Neckarsulm w Niemczech. Tam też produkowany jest samochód wyścigowy LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego i w około 60 procentach korzysta z tych samych podzespołów.

Audi R8 V10 Performance RWD z napędem na tylne koła będzie można zamawiać w salonach dealerskich pod koniec października.

Czytaj też:
Duży zasięg, przyjemna cisza i super komfort. Pierwsza jazda Audi Q4 E-tronem Sportbackiem

Galeria:
Audi R8 V10 Performance RWD
Źródło: Audi