Piekielne Porsche 718 Cayman GT4 RS. Te dwie ostatnie literki zmieniają wszystko

Piekielne Porsche 718 Cayman GT4 RS. Te dwie ostatnie literki zmieniają wszystko

Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS Źródło:Porsche
Porsche 718 Cayman GT4 doczeka się „wielkiego brata”. 718 Cayman GT4 RS, czyli nowy topowy wariant w rodzinie 718, jest już porządnie przygotowane do swojej światowej premiery, zaplanowanej na listopad 2021 r.

Podczas końcowych testów i jazd próbnych pierwsze 718 z oznaczeniem RS w zademonstrowało swój potencjał w zakresie dynamiki jazdy – zarówno na krętych górskich drogach, jak i na torze wyścigowym.

Rekord na Nürburgringu

Ambasador marki Porsche i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister pokonał północną pętlę toru Nürburgring o długości 20 832 m lekko zamaskowanym produkcyjnym egzemplarzem 718 Cayman GT4 RS w ciągu 7:09,300 min.

Na krótszym, liczącym 20,6 km okrążeniu, które wcześniej służyło za punkt odniesienia, zanotował czas 7:04,511 min – to o 23,6 s szybciej niż w przypadku 718 Cayman GT4. Aby chronić kierowcę, testowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem został wyposażony w wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą opcjonalnie dostępne dla klientów. Stan i wagę pojazdu potwierdził notariusz.

Więcej siły docisku i responsywności

– Podczas prac rozwojowych zapewniliśmy 718 Cayman GT4 RS wszystko, co charakteryzuje prawdziwe Porsche z rodziny RS: lekką konstrukcję, większą siłę docisku, wyższą moc oraz, rzecz jasna, jeszcze wyższy poziom responsywności i informacji zwrotnych w odpowiedzi na komendy kierowcy. Poszczególne udoskonalenia w zakresie dynamiki jazdy są zdecydowanie odczuwalne – czego imponujący dowód stanowi fantastyczny czas okrążenia północnej pętli – powiedział szef linii modelowej GT, Andreas Preuninger. – Nasi klienci mogą oczekiwać rasowego samochodu stworzonego z myślą o kierowcy – samochodu, w którym ekscytująca jazda staje się absolutnym priorytetem.

– 718 Cayman GT4 RS to maszyna bez kompromisów. Na górskich drogach jest zwinne niczym gokart, a na torze okazuje się imponująco stabilne i dobrze wyważone. W przeciwnym razie taki czas okrążenia nie byłby nawet w zasięgu – skomentował Jörg Bergmeister. – GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. A zapierający dech w piersiach dźwięk, który wytwarza jego silnik, po prostu trzeba usłyszeć! – dodał światowej klasy kierowca, który na rozwój 718 Cayman GT4 RS, a ściślej – na jazdy testowe i „szlifowanie” konfiguracji, poświęcił ponad 500 roboczogodzin.

Czytaj też:
Porsche chwali się wynikami. Wszędzie wzrosty, doskonała sprzedaż Macana i 911

Galeria:
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Źródło: Porsche