Nie dalej jak wczoraj (21 października) pisaliśmy o tym, że właśnie opublikowany został ranking Best Global Brands firmy Interbrand za 2021 rok. Czołówka w motoryzacji wciąż bez zmian. Toyota numerem 1 (po raz osiemnasty), Mercedes numerem 2 (najcenniejsza marka luksusowa), a BMW na ostatnim miejscu podium.
Uwagę zwraca jednak gigantyczny awans Tesli. O ile lider, czyli Toyota, zwiększyła wartość swojej marki o 5 procent wobec zeszłego roku, o tyle wartość marki Tesla wzrosła dwukrotnie.
Radykalny wzrost wartości marki Tesla
Jak przypomina IBRM Samar, amerykański producent samochodów elektrycznych w roku 2020 zajął szóste miejsce wśród marek motoryzacyjnych i czterdzieste w klasyfikacji generalnej w rankingu Interbrand. Kapitalizacja rynkowa koncernu wzrosła wtedy o 769 proc. w ciągu 12 miesięcy.
Tesla w zestawieniu za 2021 rok awansowała na czternaste miejsce w klasyfikacji generalnej i zajęła czwartą pozycję w gronie najbardziej wartościowych firm motoryzacyjnych (36,3 mld dolarów, więcej o 184 proc.).
Najcenniejsze marki świata (dane w mld dolarów):
-
Apple – 408,3 (+26 proc.)
-
Amazon – 249,2 (+24 proc.)
-
Microsoft – 210,2 (+27 proc.)
-
Google – 196,8 (+19 proc.)
-
Samsung – 74,6 (+20 proc.)
-
Coca-Cola – 57,5 (+1 proc.)
-
Toyota – 54,1 (+ 5 proc.)
-
Mercedes – 50,9 (+3 proc.)
-
McDonald ’s – 45,9 (+7 proc.)
-
Disney 44,2 (+8 proc.)
Najcenniejsze marki motoryzacyjne (dane w mld dolarów):
-
Toyota – 54,1 (7 miejsce w klasyfikacji generalnej)
-
Mercedes – 50,9 (8)
-
BMW – 41,6 (12)
-
Tesla – 36,3 (14)
-
Honda – 21,3 (25)
-
Hyundai – 15,2 (35)
-
Audi – 13,5 (46)
-
Volkswagen 13,4 (47)
-
Ford - 12,9 (52)
-
Porsche – 11,7 (58)
Czytaj też:
Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej