Tesla rośnie w siłę. Wkrótce połknie Mercedesa i Toyotę

Tesla rośnie w siłę. Wkrótce połknie Mercedesa i Toyotę

Superładowarka Tesli
Superładowarka Tesli Źródło: Shutterstock / Jonathan Weiss
Interbrand opublikował swój ranking najbardziej wartościowych marek świata, w tym motoryzacyjnych. Awans Tesli jest imponujący.

Nie dalej jak wczoraj (21 października) pisaliśmy o tym, że właśnie opublikowany został ranking Best Global Brands firmy Interbrand za 2021 rok. Czołówka w motoryzacji wciąż bez zmian. Toyota numerem 1 (po raz osiemnasty), Mercedes numerem 2 (najcenniejsza marka luksusowa), a BMW na ostatnim miejscu podium.

Uwagę zwraca jednak gigantyczny awans Tesli. O ile lider, czyli Toyota, zwiększyła wartość swojej marki o 5 procent wobec zeszłego roku, o tyle wartość marki Tesla wzrosła dwukrotnie.

Radykalny wzrost wartości marki Tesla

Jak przypomina IBRM Samar, amerykański producent samochodów elektrycznych w roku 2020 zajął szóste miejsce wśród marek motoryzacyjnych i czterdzieste w klasyfikacji generalnej w rankingu Interbrand. Kapitalizacja rynkowa koncernu wzrosła wtedy o 769 proc. w ciągu 12 miesięcy.

Tesla w zestawieniu za 2021 rok awansowała na czternaste miejsce w klasyfikacji generalnej i zajęła czwartą pozycję w gronie najbardziej wartościowych firm motoryzacyjnych (36,3 mld dolarów, więcej o 184 proc.).

Najcenniejsze marki świata (dane w mld dolarów):

  1. Apple – 408,3 (+26 proc.)
  2. Amazon – 249,2 (+24 proc.)
  3. Microsoft – 210,2 (+27 proc.)
  4. Google – 196,8 (+19 proc.)
  5. Samsung – 74,6 (+20 proc.)
  6. Coca-Cola – 57,5 (+1 proc.)
  7. Toyota – 54,1 (+ 5 proc.)
  8. Mercedes – 50,9 (+3 proc.)
  9. McDonald ’s – 45,9 (+7 proc.)
  10. Disney 44,2 (+8 proc.)

Najcenniejsze marki motoryzacyjne (dane w mld dolarów):

  1. Toyota – 54,1 (7 miejsce w klasyfikacji generalnej)
  2. Mercedes – 50,9 (8)
  3. BMW – 41,6 (12)
  4. Tesla – 36,3 (14)
  5. Honda – 21,3 (25)
  6. Hyundai – 15,2 (35)
  7. Audi – 13,5 (46)
  8. Volkswagen 13,4 (47)
  9. Ford - 12,9 (52)
  10. Porsche – 11,7 (58)

Czytaj też:
Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej

Źródło: IBRM Samar, Interbrand