Toyota w Polsce miażdży konkurencję. Jak to się dzieje?

Toyota w Polsce miażdży konkurencję. Jak to się dzieje?

Toyota Corollą GR Sport
Toyota Corollą GR Sport Źródło: Toyota
Toyota jest konsekwentnie najpopularniejszą marką w Polsce. 61 955 rejestracji samochodów osobowych Toyoty od stycznia do października 2021 oznacza wzrost o 29 proc. Co szóste auto sprzedawane w naszym kraju to Toyota.

Wyliczanka sukcesów Toyoty jest długa. W kryzysie półprzewodników firma dostarcza auta, bo zamówiła ich więcej na polski rynek. Ostatnie wyniki dają Toyocie pierwsze miejsce i 16,4 proc. udziału w rynku w Polsce. Toyota wyprzedza pozostałe marki o ponad 2 000 samochodów zarejestrowanych w ciągu miesiąca. Modele Corolla, RAV4, Aygo i Proace City są liderami swoich segmentów.

Toyota zarejestrowała w październiku 4 833 samochody osobowe, co daje jej pierwsze miejsce i 15,5-procentowy udział w polskim rynku. Przewaga nad marką, która w minionym miesiącu uzyskała drugi wynik (Kia) wynosi ponad 2 tys. samochodów.

W ciągu 10 miesięcy 2021 roku na drogi wyjechało 61 955 samochodów osobowych Toyoty, o 29 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Udział marki w rynku wynosi 16,4 proc. co oznacza, że niemal co szósty samochód zarejestrowany w Polsce w tym roku nosi znaczek Toyoty.

Corolla – udział w rynku 4,8 proc.

Spośród czterech najpopularniejszych samochodów w Polsce trzy to modele Toyoty. Na pierwszym miejscu jest Corolla, której udział w polskim rynku wynosi 4,8 proc. – nie tylko więcej niż udział wszystkich pozostałych modeli, ale nawet większości marek. W październiku do klientów trafiło 1 637 Corolli.

Trzecie miejsce zajął w minionym miesiącu średniej wielkości SUV RAV4 z wynikiem 771 egzemplarzy, a tuż za nim znalazło się Aygo, które zanotowało 758 rejestracji. Zarówno Corolla, jak i RAV4 oraz AYGO są liderami swoich segmentów.

Miażdżące liczby

Licząc od początku roku, pierwsze i drugie miejsce na rynku zajmują Corolla i Yaris z wynikami odpowiednio 17 988 i 12 886 egzemplarzy. Na piątym miejscu jest RAV4 (10 101), zaś na ósmym Toyota C-HR (7 527).

W segmentach pierwsze miejsca zajmuje pięć najważniejszych osobowych modeli marki – Aygo (5 581 egz.), Yaris (12 887 egz.), Corolla (17 988 egz.), Toyota C-HR (7 527 egz.) i RAV4 (10 101 egz.). Udział Aygo w segmencie A wynosi aż 51,3 proc., zaś Corolla i Yaris odpowiadają za około 1/4 rejestracji w swoich segmentach – odpowiednio 23,5 proc. oraz 25,6 proc.

Proace City liderem segmentu

Kompaktowy van użytkowy Proace City konsekwentnie zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie. Liczba jego rejestracji w październiku wyniosła 288 egzemplarzy, zaś od początku roku 4 266 aut. Model Toyoty odpowiada za 24,4 proc. wszystkich kompaktowych vanów zarejestrowanych w tym roku.

Proace, czyli van średniej wielkości, zajął w minionym miesiącu drugie miejsce w segmencie z wynikiem 269 rejestracji. Od stycznia do października salony opuściło dokładnie 2 200 aut, co daje mu trzecie miejsce oraz 16,5-procentowy udział w klasie.

Hilux jest drugim najpopularniejszym pick-upem w Polsce. Klienci zarejestrowali w październiku 55 egzemplarzy tego modelu, a w ciągu 10 miesięcy 790 egzemplarzy. Stanowi to 28,7 proc. wszystkich nowych pick-upów zarejestrowanych w tym roku.

Czytaj też:
Gdzie są dostawczaki? Przedsiębiorcy nie mają czego kupować

Galeria:
Toyota Corolla GR Sport
Źródło: Toyota