Piąta generacja bestsellerowego modelu osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie, daje znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Zanim rozpoczęto produkcję Caddy 5, w zakładzie w Poznaniu poczyniono szeroko zakrojone inwestycje w infrastrukturę i automatyzację procesów produkcyjnych.
Popularność modelu rośnie
– Volkswagen Caddy od wielu już lat cieszy się ogromną popularnością zarówno na rynku polskim oraz na całym świecie. Wystarczy wspomnieć, że globalnie sprzedano już ponad trzy miliony egzemplarzy pierwszych czterech generacji Caddy. Tylko w roku 2020 uruchomiono sprzedaż modelu Caddy 5 w 40 krajach na pięciu kontynentach, a od początku sprzedaży tego modelu w Polsce, do rąk klientów w naszym kraju oddaliśmy prawie 2000 sztuk nowego Caddy – mówi Magda Piekarczyk-Olszak, kierownik komunikacji marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Caddy wymusił rozbudowę fabryki
Warto przypomnieć, że uruchomienie produkcji Caddy 5 w fabryce w Poznaniu wiązało się z rozbudową tej fabryki i ze znacznymi inwestycjami w unowocześnienie procesów produkcyjnych. Na przestrzeni dwóch lat poprzedzających start produkcji Caddy 5, w poznańskiej fabryce Volkswagena zintegrowano tereny zakładu przebudowując i unowocześniając układ drogowy w jego okolicach. Stanęła nowa hala logistyczna o powierzchni 46 tys. m2. O ponad 14 tys. m2 rozbudowano też halę spawalni, a w niej zainstalowano 450 nowych robotów produkcyjnych.
– Fabryka Volkswagen Poznań jest jedyną na świecie, w której od 2003 roku produkowany jest model Caddy 5. To bardzo ważna pozycja w naszej gamie produktowej, ale również w portfolio sprzedażowym całej marki Volkswagen Samochody Dostawcze – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań. – Zmiany infrastrukturalne pozwoliły unowocześnić naszą fabrykę, a tym samym produkcję Caddy 5, i wprowadzić ją na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Dzięki tym modernizacjom, poznański zakład jest dziś jednym z najnowocześniejszych w Europie.
Czytaj też:
Volkswagen mimo kłopotów będzie produkował. Inaczej niż Fiat w Tychach
Volkswagen Caddy California