W gdańskim AMG Brand Center regularnie odbywają się polskie premiery sportowej marki Mercedesa. Teraz po raz pierwszy w Polsce można zobaczyć dwa nowe modele: SL-a oraz EQS-a 53 4MATIC+. Wszystko to w towarzystwie poprzednich modeli SL.
Legenda w nowej odsłonie
Nowy Mercedes-AMG SL to kolejna odsłona legendarnego roadstera – początkowo ikony wyścigów, a później gwiazdy bulwarów oraz srebrnego ekranu. Najnowsza generacja powraca do swoich korzeni i znów ma klasyczny miękki dach, a jednocześnie zyskała zdecydowanie sportowy charakter. Wnętrze 2+2 łączy komfort z użytecznością, po raz pierwszy dostępny jest też napęd na obie osie 4MATIC+.
Galeria:
Mercedes-AMG SL
Ponieważ tym razem za projekt SL-a odpowiadali inżynierowie AMG, model bardziej koncentruje się na sportowych właściwościach jezdnych. Zwinne prowadzenie umożliwiają m.in. zawieszenie AMG Active Ride Control z aktywną stabilizacją przechyłów oraz skrętna tylna oś. Aerodynamika (współczynnik Cx wynosi 0,31) zapewnia równowagę pomiędzy niskim oporem powietrza i komfortem akustycznym. Koncepcja aerodynamiki korzysta z elementów aktywnych, w tym z dwuczęściowego systemu kontroli opływu powietrza Airpanel.
Pierwszy elektryk AMG
Druga z premier to Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, czyli sportowe wydanie pierwszej luksusowej limuzyny na rynku. Wraz z EQS-em AMG wkracza w całkowicie elektryczną przyszłość. To propozycja dla entuzjastów motoryzacji, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusem oraz sportowymi osiągami. Potężny zespół napędowy obu osi rozwija, zależnie od wersji, 658 KM i 950 Nm lub aż 761 KM i 1020 Nm. W rezultacie EQS 53 4MATIC+ ma piorunujące osiągi – mocniejszy wariant przyspiesza od zera do „setki” w 3,4 s.
Dynamikę zapewnia m.in. przeprojektowane przez inżynierów z Affalterbach zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia i specjalnymi amortyzatorami. Zwinność zwiększa seryjna skrętna tylna oś (kąt skrętu tylnych kół wynosi do 9 stopni), a emocje podczas jazdy podnosi AMG Sound Experience.
Akumulator EQS-a (107,8 kWh netto) zapewnia mu zasięg do 526-580 km. Możliwość ładowania DC z mocą 200 kW sprawia, że do naładowania energii potrzebnej na pokonanie kolejnych 300 km wystarczy 19 minut. Ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu i na publicznych stacjach może odbywać się z mocą do 22 kW.
Czytaj też:
Nowy Mercedes-AMG SL. Ikona tym razem tylko jako AMG