Polska premiera sportowych modeli Mercedesa. Nowy AMG SL i EQS 53

Polska premiera sportowych modeli Mercedesa. Nowy AMG SL i EQS 53

Premiera Mercedsów SL-a i EQS-a
Premiera Mercedsów SL-a i EQS-a Źródło: Daimler
W polskim domu AMG, czyli AMG Brand Center w Gdańsku, pojawiły się dwa najnowsze modele Mercedesa: Mercedes-AMG SL, nowa odsłona roadstera, oraz Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+, pierwsza sportowa maszyna z Affalterbach w 100 proc. na prąd.

W gdańskim AMG Brand Center regularnie odbywają się polskie premiery sportowej marki Mercedesa. Teraz po raz pierwszy w Polsce można zobaczyć dwa nowe modele: SL-a oraz EQS-a 53 4MATIC+. Wszystko to w towarzystwie poprzednich modeli SL.

Legenda w nowej odsłonie

Nowy Mercedes-AMG SL to kolejna odsłona legendarnego roadstera – początkowo ikony wyścigów, a później gwiazdy bulwarów oraz srebrnego ekranu. Najnowsza generacja powraca do swoich korzeni i znów ma klasyczny miękki dach, a jednocześnie zyskała zdecydowanie sportowy charakter. Wnętrze 2+2 łączy komfort z użytecznością, po raz pierwszy dostępny jest też napęd na obie osie 4MATIC+.

Galeria:
Mercedes-AMG SL

Ponieważ tym razem za projekt SL-a odpowiadali inżynierowie AMG, model bardziej koncentruje się na sportowych właściwościach jezdnych. Zwinne prowadzenie umożliwiają m.in. zawieszenie AMG Active Ride Control z aktywną stabilizacją przechyłów oraz skrętna tylna oś. Aerodynamika (współczynnik Cx wynosi 0,31) zapewnia równowagę pomiędzy niskim oporem powietrza i komfortem akustycznym. Koncepcja aerodynamiki korzysta z elementów aktywnych, w tym z dwuczęściowego systemu kontroli opływu powietrza Airpanel.

Pierwszy elektryk AMG

Druga z premier to Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, czyli sportowe wydanie pierwszej luksusowej limuzyny na rynku. Wraz z EQS-em AMG wkracza w całkowicie elektryczną przyszłość. To propozycja dla entuzjastów motoryzacji, którzy szukają połączenia innowacyjnej elektromobilności z luksusem oraz sportowymi osiągami. Potężny zespół napędowy obu osi rozwija, zależnie od wersji, 658 KM i 950 Nm lub aż 761 KM i 1020 Nm. W rezultacie EQS 53 4MATIC+ ma piorunujące osiągi – mocniejszy wariant przyspiesza od zera do „setki” w 3,4 s.

Dynamikę zapewnia m.in. przeprojektowane przez inżynierów z Affalterbach zawieszenie pneumatyczne AMG Ride Control+ z adaptacyjną regulacją tłumienia i specjalnymi amortyzatorami. Zwinność zwiększa seryjna skrętna tylna oś (kąt skrętu tylnych kół wynosi do 9 stopni), a emocje podczas jazdy podnosi AMG Sound Experience.

Akumulator EQS-a (107,8 kWh netto) zapewnia mu zasięg do 526-580 km. Możliwość ładowania DC z mocą 200 kW sprawia, że do naładowania energii potrzebnej na pokonanie kolejnych 300 km wystarczy 19 minut. Ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu i na publicznych stacjach może odbywać się z mocą do 22 kW.

Czytaj też:
Nowy Mercedes-AMG SL. Ikona tym razem tylko jako AMG

Źródło: Daimler