Maserati będzie sprzedawać auta po nowemu. Zupełnie nowa koncepcja

Maserati będzie sprzedawać auta po nowemu. Zupełnie nowa koncepcja

Salon Maserati
Salon Maserati / Źródło: Maserati
Maserati inauguruje nową epokę w swojej sprzedaży. Marka spod znaku trójzębu integruje wirtualne i tradycyjne doświadczenia w procesie zakupowym, czego efektem jest projekt OTO Retail („OTO” oznacza „online to offline” – czyli od online’u do offline’u – i odwrotnie).

OTO Retail to nowa propozycja handlowa, która powstaje w ścisłej współpracy z dealerami i oferuje nowe doświadczenia klientom. Projekt obejmuje cyfrowe narzędzia wspierające sprzedaż, utrzymuje centralną rolę dealerów i umożliwia nabywcom samochodów personalizację zakupów – mogą oni decydować, które aspekty należy sfinalizować w salonie Maserati, a które można przeprowadzić cyfrowo.

Bernard Loire, dyrektor handlowy Maserati, powiedział podczas inauguracji projektu: „Maserati zawsze koncentruje się na kliencie, kontynuując historię innowacji i tradycji, jakości oraz ekskluzywności naszej marki. W związku z tym zmieniliśmy nasze procesy sprzedaży, zgodnie z ewolucją podróży klienta. Marka chce spełniać i przekraczać oczekiwania swoich klientów. Teraz będą oni mogli skorzystać z doświadczenia Omni-Channel. Wierzymy, że tego typu oferta – wykorzystująca program personalizacji naszych samochodów Maserati Fuoriserie – jest właściwą odpowiedzią na życzenia nowego konsumenta dóbr luksusowych.

Online i offline razem

Podejście Omni-Channel (wykorzystujące wiele kanałów dotarcia do klienta i ich integrację) oraz korzystanie przez klientów z zakupów online zmieniły zachowania zakupowe, szczególnie w segmencie dóbr luksusowych, gdzie kluczowe stały się usługi cyfrowe. Jednak handel elektroniczny to tylko jedna ze składowych koncepcji Maserati. Granice między zakupami online a fizycznymi punktami sprzedaży coraz bardziej się wg marki zacierają. Producent spod znaku trójzębu przekonuje, że jest gotowy na nowy model sprzedaży detalicznej, w którym podróż klienta jest harmonijnie zintegrowana – niezależnie od jego lokalizacji.

Cyfrowe podejście „dzieje się” nie tylko w domu, przed ekranem komputera czy smartfona, ale coraz częściej jest też wykorzystywane w fizycznych salonach. Z jednej strony wirtualni asystenci oferują coraz bardziej rozbudowane usługi online, a z drugiej fizyczna przestrzeń sprzedaży jest poszerzana i wzbogacana o usługi pozwalające dotrzeć do klientów w dowolnym miejscu.

Powstaną salony nowego typu

Nowy projekt będzie stopniowo wprowadzany w punktach Maserati na całym świecie, począwszy od przyszłego roku i nowo projektowanych salonów marki w Mediolanie oraz Szanghaju.

Personalizacja aut stanie się bardziej ekskluzywna dzięki możliwości skorzystania z programu Maserati Fuoriserie. To integralna część nowej koncepcji sprzedaży detalicznej. Zainicjowany w 2020 r. program indywidualizacji samochodów pozwala spełniać nawet najbardziej nietypowe wymagania konsumentów dóbr luksusowych.

Niedawno OTO Retail uruchomiono jako pilotażowy projekt na rynku północnoamerykańskim. Za pośrednictwem tej usługi klienci włoskiej marki mogą skorzystać z szeregu cyfrowych punktów kontaktu. Należą do nich: „Mój salon Maserati”, gdzie można dokonać rezerwacji swojego samochodu online, „Mój ekspert Maserati” – pozwala uzyskać dodatkowe informacje, „Zdalna jazda próbna” oraz „Wielokanałowa rezerwacja usług”.

Klienci mogą teraz konfigurować i rezerwować swoje Maserati online, a następnie sfinalizować transakcję u wybranego dealera.

Czytaj też:
„O autach”. Nowa samochodowa książka Adama Kornackiego z TVN Turbo i Marcina Klimkowskiego z „Wprost”

Źródło: Maserati
 1

Czytaj także