Dwa Peugeoty wjadą w 2022 rok ze zwiększonym zasięgiem

Dwa Peugeoty wjadą w 2022 rok ze zwiększonym zasięgiem

Peugeot e-208
Peugeot e-208 / Źródło: Stellantis
Jedne z najbardziej udanych elektryków nowej generacji zostały ulepszone i to nie byle jak. Większy zasięg to efekt zmian technologicznych.

Do 25 km i 8 proc. dodatkowego zasięgu w cyklu WLTP, a w rzeczywistej eksploatacji jeszcze więcej, to bilans zmian technologicznych, które zostaną wprowadzone od początku 2022 roku w nowych Peugeotach 208 oraz 2008 z napędem w 100 proc. elektrycznym.

Dwa elektryczne bestsellery

Wprowadzone jednocześnie do sprzedaży w końcu 2019 roku, Peugeoty e-208 i e-2008 z 100 proc. elektrycznym napędem, odniosły spory sukces rynkowy, a ich produkcja przekroczyła już 90 tys. samochodów.

Teraz w obu pojazdach zbudowanych na platformie eCMP (Common Modular Platform), wyposażonych w akumulator 50 kWh i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) osiągający moment 260 Nm, wprowadzane zostały zmiany technologiczne mające na celu zapewnienie użytkownikom większego zasięgu.

Auta jak pralki, z lepszą klasą energetyczną

Optymalizacja doboru opon i przejście na klasę „A+” to pierwsza ze zmian, dzięki której zmniejszają się opory toczenia. Dotyczą kół 16-calowych w Peugeocie e-208 i kół 17-calowych w Peugeocie e-2008.

Oprócz tego wprowadzono zmiany w podzespołach mechanicznych – zastosowano nowe przełożenie przekładni redukcyjnej, które optymalizuje zasięg w czasie jazdy poza miastem i na autostradzie.

Pompa ciepła i czary z klimatyzacją

Kolejną innowacją jest nowa pompa ciepła współpracująca z czujnikiem wilgotności zainstalowanym nad przednią szybą, która pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności energetycznej układu ogrzewania i klimatyzacji.

Galeria:
Nowy Peugeot 2008

Informacje przesyłane przez czujnik umożliwiają bardziej precyzyjne sterowanie funkcją recyrkulacji powietrza w kabinie, a w konsekwencji zaoszczędzenie energii zgromadzonej w akumulatorze w fazach podnoszenia i utrzymywania temperatury we wnętrzu samochodu. Skuteczność tej modyfikacji daje się odczuć zwłaszcza przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Czytaj też:
Producent iPhone’ów i motoryzacyjny gigant wspólnie pokonają kryzys półprzewodników

Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także