Ekstremalne testy w austriackich górach były ostatecznym sprawdzianem możliwości terenowych oraz wytrzymałości i trwałości samochodu. Ukończono również testy w upalnych i wymagających warunkach, m.in. w Maroku i na Bliskim Wschodzie. Ogółem w programie prac rozwojowych samochody pokonają ponad 1,8 miliona kilometrów. Produkcja samochodu w Hambach rozpocznie się w lipcu 2022 r.
Firma Ineos Automotive przeprowadzała w tym roku testy samochodu Grenadier m.in. na jednym z najbardziej wymagających poligonów badawczych do testowania pojazdów 4X4 na świecie. Najnowsze prototypy Grenadiera zatwierdził prezes firmy Ineos, Sir Jim Ratcliffe, brytyjski miliarder, który postanowił stworzyć auto idące wbrew trendom elektromobilności. Grenadier został zaaprobowany dopiero po pokonaniu osławionych szlaków góry Schöckl w pobliżu siedziby Magna Steyr w Austrii.
– Poczyniliśmy ogromne postępy w porównaniu do wczesnych wersji Grenadiera, którymi jeździłem rok temu – mówi Sir Jim Ratcliffe. – Schöckl stanowi prawdziwe wyzwanie dla każdego pojazdu z napędem na cztery koła. To był prawdziwy test dla naszych prototypów i z dumą mogę powiedzieć, że wypadły one bardzo dobrze.
Góra wyzwań
Najbardziej wymagający test możliwości terenowych i wytrzymałości pojazdów do zadań specjalnych przeprowadzono w austriackich górach, słynących z bezlitosnego, skalistego terenu. Firma Magna Steyr, partner inżynieryjny Ineos, od dziesięcioleci wykorzystuje je w swoich badaniach.
Od połowy 2021 roku zintensyfikowano program testów Grenadiera, w ramach którego sprawdzono ponad 130 prototypów drugiej fazy w ekstremalnych warunkach na całym świecie. Ogółem w programie prac rozwojowych samochody pokonają ponad 1,8 miliona kilometrów.
Pustynne testy Grenadiera
Oprócz testów w obrębie góry Schöckl technicy pomyślnie wykorzystali prototypy Grenadiera do przeprowadzenia precyzyjnej kalibracji silnika w niskich temperaturach w północnej Szwecji, do ukończenia prac rozwojowych nad dynamiką pojazdu na Węgrzech oraz do testów w upalnych, najbardziej wymagających warunkach na świecie, między innymi w Maroku i na Bliskim Wschodzie. Kolejny etap projektu to produkcja pierwszych egzemplarzy przedprodukcyjnych w Hambach.
Czytaj też:
Wiadomo już, kto w Polsce będzie sprzedawał Ineosa Grenadiera. To auto „antyelektromobilne”
Ineos Grenadier